A frankfurti szalon az autóipar egyik biztos pontja volt, amit már több mint százhúsz éve rendeztek meg a németek, de 2019-ben volt az utolsó olyan formában, ahogyan eddig ismertük.

A frankfurti autószalon a világ egyik legnagyobb és legfontosabb autókiállításának számított immár csaknem hét évtizede. A története azonban még ennél is régebbre nyúlik vissza, a hivatalos nevén Internationale Automobil-Ausstellungot (IAA) elsőként 1897-ben rendezték meg Berlinben, és akkor a kiállított nyolc jármű még elfért a Hotel Bristol halljában.

1899-ben már több mint százezren nézték meg a berlini kiállítást, ami a következő években egyre növekedésnek indult, a standokat pálmafákkal, keleti szőnyegekkel és elektromos világítással dekorálták. A két világháború miatt értelemszerűen kimaradt néhány év,

az első újkori kiállítást 1951-ben szervezték, immár Frankfurtban, és több mint félmillió látogatót vonzott.

A frankfurti autószalon onnantól kezdve minden évben, 1991-től pedig kétévente az autóipar egyik legfontosabb seregszeméjévé vált,

amit 1998-tól felváltva tartottak meg a párizsi szalonnal. A hagyományos autókiállítások iránti érdeklődés azonban egyre csökkent, ezért könnyen lehet, hogy 2019-ben volt utoljára frankfurti autószalon.

Az utóbbi években a látogatók és a kiállítók száma is kevesebb lett, több autómárka is távol maradt,

ezért a szervezők úgy döntöttek, hogy 2021-re alaposan átalakítják az eseményt. Az autók helyett a mobilitás lesz a fókuszban, és vásárváros helyett egy városközpont lesz a helyszín, ami akár Berlin, Hamburg és München is lehet.

A talán utolsó frankfurti autószalon képei:

Mutatjuk, miért érdemes elmenned a frankfurti autószalonra

Főleg akkor, ha bírod a német autókat.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában