Messze jobb állapotban van ez a 2700 kilométert futott Mercedes-Benz SL 500-as, mintha új volna, ezért garantáltan értékes veterán válik belőle.

Tizenkét éven át maradt gyártásban a negyedik generációs Mercedes-Benz SL, melyet maga Bruno Sacco, a márka akkori vezető formatervezője is az egyik legszebb művének tart. Az R129-es kódú SL-t az 1989-es Genfi Autószalonon mutatták be, aztán pedig számtalan motorral szerelték és rengeteg limitált széria készült belőle, de mind közül az SL 500-as mutatja meg legjobban a nyitható vászontetős Mercedes hangulatát.

Minden Mercedes így nézett ki a korszakban, mindenütt csak letisztultság és tömbszerű felületek, meg elképesztő minőségérzet.

Ennek az egésznek a csúcsa volt az SL, melynek az állandóságon túl élményt is kellett adnia. Volt belőle AMG változat is, de az R129-es ettől csak gyors lett, nem pedig sportautó. Ez valójában arra való, hogy élvezetesebb és kényelmes legyen az utazás, mert ehhez ért a legjobban a Mercedes. Ehhez pedig tökéletesen elég a több mint 300 lóerős, M113-as kódú szívó V8-as motor, mert a bő 6 másodperces gyorsulás már éppen jó dinamizmus egy kabrióban.

Semmi nem viseli olyan szépen az ezüst fényezést, mint egy ilyen Mercedes, ahogyan a vastag küllős AMG kerekek és a Sport csomag lökhárítói is finoman hozzátesznek az összképhez. A Miamiban árult, kevesebb mint 2700 kilométeres SL 500-ast ráadásul biztosan kezelésbe vette egy profi kozmetika, mert már a képekről is ordít, hogy akkor sem volt ilyen szép, amikor 2000-ben átvette első tulajdonosa New Yorkban.

Utastere szürke Nappa bőrrel kárpitozott, végtelenül hívogató és kilométerek százain át komfortos.

Amikor egy teljes hétig élveztem a Bálnát, akkor fedeztem fel, hogy mennyire jó is ezekkel a 90-es évek körüli Mercedesekkel utazni. Hiszen a kabin csendes, a műszerek narancssárgán derengenek, így éjszaka sem fárasztja semmilyen felesleges fény a szemet, az ülések pedig akár a fotelek. Kicsit sportosabbra szabták az SL-t, de a lényeg változatlan maradt.

Nyolchengeres motorjával, ezüst színével és szürke belterével klasszikus Mercedes ez az SL 500-as, mely az első példányokkal ellentétben még nem számít veteránnak, de ilyen kevés kilométerrel már most nagyon értékes gyűjtői darab.

Ez is érdekelhet:

Égig érő túlzás a Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series

Ez volt a Mercedes-Benz SL-ek csúcspontja.

Formás roadster lett az új Mercedes-AMG SL

Az új SL csakis AMG-változatban készül majd.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés