Megerősített technikával, könnyebben tisztítható utastérrel és gyárilag a személyszállításra optimalizálva, kedvező és tervezhető fenntartási költségekkel nem véletlenül volt komoly szereplő a taxik között a Mercedes-Benz. Ennek a korszaknak azonban vége.
Reptereken, német nagyvárosok utcáin és a szállodák előtt is gyakori látvány az elefántcsont színű Mercedes taxi, melynek évtizedes hagyománya van. A Mercedes már az autózás hajnalán, tehát nagyjából száz éve is komolyan foglalkozott ezzel a területtel, aminek aztán az egyik legnagyobb mestere lett.
Most azonban a taxikkal is foglalkozó üzletág eladásai több mint hetven százalékkal estek 2024 januárja és augusztusa között. Amíg korábban a németországi taxik piacán több mint 50 százalékos részesedése volt a Mercedesnek, addig ez mostanra 38 százalékra csökkent. Ezért a vállalat vezetője, Ola Källenius bejelentette, hogy a márka beszünteti a taxik gyártását.
Nem ezek a legkívánatosabb modellek, de a gyárilag taxinak készült Mercedesek tartóssága kiemelkedő.
Ezekhez az autókhoz a megerősített karosszéria, a strapabíró futómű és a több ponton a fokozott használathoz igazított beltér mellett kedvező finanszírozási konstrukciót is kínált a Mercedes, de a karbantartások és az autóhoz kapcsolódó is jobban tervezhetőek, ami nagy előny a taxitársaságoknak és a tulajdonosoknak is. Ezért aztán újonnan és használtan is népszerűek a Mercedes-Benz taxik. Mostanra Európában veteránnak minősülő W123-asok és W124-esek is töretlenül róják az utakat Afrikában vagy a Közel-Keleten.
Tele van meglepő és véleményes döntésekkel a Mercedes az utóbbi időkben. Az elektromos portfólió, a hagyományos kombik eltűnése, a tradicionális kupék és kabriók ritkítása után most a taxikon a sor.
Ez is érdekelhet: