A Mercedes egy nap múlva leplezi le a legújabb elektromos prototípusát, és a Vision EQXX-hez a villanyautók terén az utóbbi években szerzett összes tapasztalatát felhasználta a német márka.

2015-ben mutatta be a Mercedes azt az áramvonalas prototípust, amely már előrevetítette a márka elektromos hajtású limuzinját, az EQS-t. A Concept IAA érdekessége a szuperáramvonalas karosszériája volt, és ha a tanulmányautó formája egy az egyben nem is vált valóra, a koncepciót felhasználták a 2021-ben gyártásba került EQS fejlesztéséhez.

A Concept IAA (Intelligent Aerodynamic Automobile) hátsó része megnyújtható volt a még jobb aerodinamika érdekében
A Mercedes az idei évet egy újabb elképesztő prototípussal indítja, és a Vision EQXX-nek már megmutatta a sziluettjét.

A sejtelmes képről kiderül, hogy a Concept IAA-n is látott Kamm-formát dolgozták ki: a hosszan elnyújtott, áramvonalas tetővonal és a hirtelen levágott hátsó rész aerodinamikája kimondottan előnyösnek ígérkezik.

Konkrét számokat még nem tudni a Vision EQXX-ről, azok csak január 3-án, a premieren derülnek ki, de azt már sejteni lehet, hogy az EQS rekordnak számító 0,20-as Cw-értékénél is sokkal jobb lesz a légellenállási együtthatója. A Mercedes korábban 10 kilowattóránál kisebb energiafogyasztásról beszélt, a hatótávja pedig 1000 kilométer felettinek ígérkezik.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
A hetvenes évekbeli ősét idézi ez az amerikai izomautó
Egyetlen stílusos teraszról sem hiányozhat ez a kiegészítő