A Mercedes-Benz is elárulta a jövőre vonatkozó terveit, amiben szinte kizárólag az elektromos hajtásnak van helye. Minden modellből kínálnak majd villanymotorost, még a G-osztályból és a Maybachból is.
Mostanában jelenti be minden gyártó, hogy mivel készül a következő évekre, és talán nem lesz meglepetés, hogy a Mercedes-Benz is az elektromos hajtás mellett kötelezte el magát. A német gyártó bejelentette, hogy 2025-re minden modelljéből kínál majd elektromos változatot, és 2030-ra az összes piacán, ahol lehetséges, teljesen elektromos hajtásra áll át.
Más márkáktól eltérően azonban a Mercedes még nem jelölte ki a dátumot, hogy mikor szakít teljesen a belsőégésű motorokkal,
de az biztos, hogy jelentősen csökkenti a fejlesztésükre szánt keretet, míg az elektromos autók számára három teljesen új padlólemezt mutatnak be: egyet a személyautóknak, egyet a haszonjárműveknek és egyet az AMG-modelleknek.
Bizony, a Mercedes minden kategóriában az elektromos jövőre készül,
az AMG is villanymotoros hajtásra vált, de a G-osztálynak és a Maybachnak is lesz elektromos változata. A kínálat logikusan épül fel: a már piacon lévő EQA, EQB és EQC, valamint a nemrég bemutatott EQS mellett még az idén jön az E-osztály méretű EQE, valamint a két utóbbi SUV-változata.
A Mercedes egy futurisztikus tanulmányautót is bemutat Vision EQXX néven,
amit nem terveznek gyártásba adni, de megmutatják rajta, mire képesek elektromos hajtás terén. A hírek szerint a prototípusnak 1200 kilométer lesz a hatótávja, ami nagy előrelépés még az EQS-ben kiválónak hangzó 770 kilométerhez képest is.
A várakozások szerint 2025-re a Mercedes-eladások 50 százalékát már a hibrid és elektromos modellek teszik ki, és 2030-ig 40 milliárd eurót különítenek el a további fejlesztésekre. A Mercedes nyolc saját akkumulátorgyárat is építene, és a nagyobb hatótáv érdekében a szilárdtest-akkumulátor gondolatával is foglalkozik.