A Mercedes máris leleplezte a következő elektromos autóját, és a kompakt méretű, hétülésesként is kérhető EQB számunkra azért is érdekes, mert a kecskeméti gyárban készül majd.
Még csak egy pár napja annak, hogy a Mercedes bemutatta az elektromos csúcsmodelljét, és a luxusautók közé érkező EQS után itt a következő konnektoros újdonság. A Mercedes már korábban bejelentette az érkezését, és a bemutatóján kiderült, hogy a kompakt méretű, mégis hétülésesként is kérhető GLB elektromos hajtású változatáról van szó. Nem ez a Mercedes első ilyen modellje, a GLA-ból készült EQA is nemrég mutatkozott be.
A burkolt hűtőmaszk, a fénycsíkkal összekötött nappali menetfények és hátsó lámpák,
valamint a 20 colos, sokküllős kerekek stílusa ismerős lehet a kisebb testvéréről, az EQA-ról, amihez képest a szélvédő és az oldalablakok meredekebben állnak, ezért kivételesen nagy a fejtér és zavartalan a kilátás. Az alakja valamivel áramvonalasabb lett a GLB-nél, a Cw értéke 0,28.
A belső tér szinte változatlanul került át a GLB-ből, a különbséget a rozéarany színű részletek jelenik, az autó távirányítója is ebben a színben pompázik.
A 4,68 méter hosszú EQB-nek szokatlanul nagy, 2,83 méteres a tengelytávja, ezért kimondottan tágas lehetett a belső. A harmadik üléssorban 1,65 méteres magasságig kényelmesen el lehet férni, és sokaknak fontos információ lehet, hogy akár öt gyerekülést is be lehet szerelni az autóba.
A hétüléses modellnek alapból 465 literes a csomagtartója, a hátsó támlák ledöntésével 1620 literesre bővíthető.
A második üléssor támlájának dőlésszöge alapból állítható, felárért pedig 14 centiméteres sínen lehet tologatni az ülést, ezzel nagyobb lehet a lábtér a harmadik sorban, vagy akár 190 literrel növelhető a raktér mérete. Akinek nincs szüksége hétüléses autóra, 495-ről 1710 literesre bővíthető csomagtérrel számolhat.
Az elsőként bemutatott modell az EQB 350 4Matic, amiben az első és a hátsó kerekekhez is került elektromotor, a teljesítménye 292 lóerő.
Az akkumulátor 66,5 kilowattórás, az átlagos fogyasztása 18,1 kilowattóra száz kilométeren, a hatótávját ennek a változatnak 419 kilométerre ígérik. A kínálatban később szerényebb teljesítményű, csak hátsókerék-hajtású modell is lesz, aminek ennél is nagyobb lesz a hatótávja.
Az akkumulátor töltése váltakozó árammal legfeljebb 11 kilowattal mehet, az egyenáramú villámtöltőnél pedig 100 kilowattal, amivel 30 perc alatt 10-ről 80 százalékra növelhető a töltöttség.
A Mercedes elektromos autója a navigáció, a radar és a táblafelismerő adatai alapján segíti az optimális energia-visszatermelést,
az útvonaltervezéshez a domborzati adatokat is figyelembe veszi, torlódás esetén pedig automatikusan képes a mentősávhoz igazodni.
Sanghajban mutatta be, és ott is gyártja majd az autót a Mercedes, de számunkra érdekesebb, hogy a globális piacra szánt változat a kecskeméti üzemben készül majd, az akkumulátort németországi és lengyelországi gyárból szállítják hozzá.
Az új EQB lesz ezzel az első magyarországi gyártású villanyautó, de nem az első itthon készülő zöld rendszámos autó,
hiszen a CLA és CLA Shooting Brake, és már az A-osztály plug-in hibrid változata is nálunk jön ki a gyárból.