Mostanra még a pazarló luxust sem illik a fenntartható fejlődés látszata nélkül élvezni, ezért a Mercedes-Maybach bemutatta az S 580 e-t, mely a nagymúltú márka első konnektorról tölthető limuzinja.

 

Wilhelm és Karl Maybach 1921-ben kezdett el autókat építeni, a márka pedig mostanra a Mercedes-Benzhez került, ahol a legfényűzőbb kiviteleket jelzik a névvel. A V8-as és V12-es motorokkal szerelt, nyújtott tengelytávú luxuslimuzinok mellett már a GLS szabadidő-autóból is készül Maybach változat. Könnyű felismerni függőleges lamellájú króm hűtőmaszkjukról és akár kéttónusú fényezésükről ezeket a pazar autókat.

Cseppet sem szerénytelenebb a konnektorról tölthető Maybach S-osztály, ami 5,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra.

Méretes gépházteteje alatt a Mercedes 3,0 literes, hathengeres turbómotorja van, mely 367 lóerős teljesítményét 5500 és 6100 között adja le, csúcsnyomatéka pedig az 1600 és 4500 közötti fordulatszám-tartományban 500 Nm.

Ez önmagában elég volna ahhoz, hogy méltósággal vonuljon a közel 5,5 méteres limuzin, de az S 580 e konnektorról tölthető hibrid hajtása is kiemelkedő ebben a kategóriában. 110 kW-os, tehát 150 lóerős teljesítményű villanymotorja 440 Nm nyomatékú és akár 140 km/órás sebességgel is suhanhat vele a Maybach. Egy feltöltéssel akár 100 kilométert is megtehet, 60 kW-os gyorstöltővel pedig akár 30 perc alatt újratölthető az akkumulátor.

Hibrid hajtásával a rendszerteljesítmény 510 lóerő, a maximális nyomaték pedig 750 Nm.

Minden más teljesen változatlan, tehát a 3,4 méter tengelytávú Maybach S-osztály elsősorban a hátul utazónak ad fejedelmi kényelmet az elfektethető, fűthető és szellőztethető ülésekkel, melyeken masszázsprogram és hátsó szórakoztatórendszer segít a pihenésben.

Ez is érdekelhet:

Igazi atomvillanás a Mercedes-AMG S 63

Több mint 800 lóerővel és 1430 Nm nyomatékkal a Mercedes-AMG S 63 E Performance mindenen túltesz a luxuslimuzinok között.

Limitált szériával ünnepel a 100 éves Maybach

Az eddigi legkülönlegesebb S-osztály lett belőle.

A 12 hengeres Mercedes nem tűnt el, de már Maybach a neve

A V12-es motor az S 680-ban tért vissza.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában