Night Sky névre keresztelte a BMW a 8-as sorozat legújabb különkiadását, és az Individual részlegnél nem elégedtek meg néhány felirattal. Olyan különleges anyagokat és mintákat használtak, amiket aligha találsz meg más autóknál.

Az égitestek ihlették a BMW 8-as sorozatának legújabb különkiadását, amit az egyedi modellekkel már több mint 25 éve foglalkozó Individual részleg készített. Ezeknél az autóknál már megszokhattuk, hogy nem a szériában elérhető megoldásokat kapják, és a Night Sky sem jelent kivételt. A fekete-kék színátmenetes fényezése sem mindennapi, de az igazi érdekessége az anyaghasználata.

A legújabb BMW-kben csiszolt üvegből is készülhet a váltókar, a startgomb és az iDrive kapcsolója, ami ezen a 8-ason viszont valódi meteoritból van.

Miről is van szó? Amikor egy aszteroida törmelékei a Föld légkörébe érve elégnek, és a kisebb szikladarabok áthatolnak a bolygónk védőpajzsán, meteoritként csapódnak a felszínbe: ezek a földöntúli törmelékek díszítik az utasteret.

A meteoritból készült betétek mellett az utastér több eleme a kizárólag földöntúli objektumokon fellelhető Widmanstätten-mintázat szerint készült.

Mi az a Widmanstätten-mintázat?

Az egyenes vonalakból álló, mérnökien pontos geometriai formákat alkotó struktúra a jégkristályokat idézi és az egyes vas-meteoritok megcsiszolásával vagy savas vegyületek kémhatására válik láthatóvá. E rendkívül különleges természeti forma a meteoritot alkotó fémötvözet extrém lassú lehűlése következtében jön létre, amely folyamat még mesterséges körülmények közepette sem reprodukálható a Földön. A csillagközi anyagok jellegzetes mintázatát elsőként a XIX. század elején kezdték el megfigyelni a tudósok, köztük az osztrák születésű Alois von Beckh Widmanstätten is, aki után a jelenséget elnevezték.

A mintázat belül a kézzel varrt tetőkárpiton és üléskárpiton, valamint a középkonzolon, kívül pedig a visszapillantó-házakon, a lökhárító és légkilépő betétein és a négy féktárcsában is visszaköszön.

Az egyedi karosszéria-kiegészítőket háromdimenziós nyomtatással készítették, akárcsak a Night Sky modell féknyergeit.

A középkonzol könyöktámaszai a csillagos égbolt mintájával ragyognak

a BMW eddigi legizgalmasabb különkiadásán. Az M850i Coupé ezen kívül mindenben megegyezik a szériaváltozattal, 530 lóerős biturbó V8-as motorja nagyszerű túrakocsivá teszi ezt a BMW-t. Arról nem szól a hír, hogy a széria mennyibe kerül, és hány példányban készül.

Ez is érdekelhet:

Nem sejtettük, hogy ennyire vad is lehet az új 8-as BMW

Az AC Schnitzer tuningolta az elegáns kupét.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában