Nem vált csapatot Michelisz Norbi, aki továbbra is Hyundaijal indul a túraautó-világkupában, de idén egy új modellre vált, i30 helyett Elantra N-nel áll rajthoz.
Szeptemberben mutatta be az új versenyautóját a Hyundai, és akkor azt írtuk, nem valószínű, hogy Michelisz Norbi az Elantra N-nel fog rajtolni. Most kiderült, hogy mégis, a Hyundai ugyanis úgy döntött, hogy az eddig használt, és elég sikeres i30 N-ről a hosszabb, lépcsőshátú karosszériás Elantra N-re váltanak a túraautó-világkupában.
A döntés azért furcsa, mert az eleve európai piacra tervezett i30-cal szemben az Elantra legújabb generációja nálunk nem kapható.
Persze a túraautó-világkupa sem csak európai pályákon folyik, és idén ezek szerint úgy döntöttek, hogy az Elantra N versenyképesebb lesz, és a reklámértéke is nagyobb lesz, mint az i30 N-nek.
A megjelenésével nem lesz gond, az Elantra N versenyautó-változata fantasztikusan néz ki
az izmos szélesítéseivel és a hatalmas hátsó szárnyával, amivel a nagyobb tempójú pályákon lesz előnyben. A motorja kétliteres, turbós négyhengeres, ami 355 lóerőre képes, és hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül az első kerekeket hajtja.
A Hyundai egyébként elég sikeres a túraautó-világkupában, hiszen 2018-ban Gabriele Tarquini, 2019-ben pedig Michelisz Norbi hódította el a bajnoki címet, és a márka az eddigi összes futam felén a dobogóra került. Michelisz és Tarquini idén is csapattársak lesznek, a másik Hyundai-csapatban Luca Engstler mellett Jean-Karl Vernay indul majd.
Michelisz Norbi miután kipróbálta az Elantra N-t, azt mondta, biztos benne, hogy folytatni tudja majd a sikereket, amiket az i30 N-nel elértek.
Az idei szezon június 3-án a Nürburgringen kezdődik, majd az ötödik fordulójaként augusztus 21-22-én érkezik a Hungaroringre, a szezont november 21-én a makaói verseny zárja majd.
A Hyundai ezek után nálunk is forgalmazhatná az Elantra új generációját,
amit éppen egy éve mutattak be, a 4,67 méter hosszú szedán az elődjénél jóval látványosabb formát és modernebb belsőt kapott. A motorja az amerikai piacon a 150 lóerős kétliteres szívó vagy 1,6 literes hibrid benzines lehet, és már készül az utcai N változata, várhatóan az i30-ból ismert 280 lóerős turbós kétliteressel.