Egy modellfrissítésnél ritkán szokták ennyivel megdobni a teljesítményt, mint ami most a két nagyobbik MINI-vel történt. A Clubman és a Countryman felpaprikázott John Cooper Works kivitele a márka történetének legerősebbje lett.
A hagyományos három- és ötajtós, valamint kabrió MINI mellett a márka két tágasabb autója a kombi Clubman és a szabadidős Countryman, amiből most elkészült a legújabb csúcsmodell. A John Cooper Works kivitel továbbra is kétliteres, turbós négyhengeres motort kap, de a teljesítménye 231-ről 306 lóerőre, a nyomatéka 350-ről 450 Nm-re nőtt.
A nyolcfokozatú automata váltóval és összkerékhajtással szerelt sportmodellek a MINI valaha készült legerősebb közúti modelljei.
A Clubman ezzel 4,9, a Countryman pedig 5,1 másodperc alatt gyorsul százra, jó másfél másodperccel hamarabb, mint korábban, a végsebességük minden esetben 250 km/óránál korlátozott.
A gyorsabb kanyarvétel érdekében a JCW MINI-ket önzáró differenciállal is ellátták, és hogy takarékosabbak legyenek, alapesetben csak az első kerekek hajtottak, a hátsók szükség esetén kapcsolódnak be.
A kerekek 18 colosak, a futóművet egy centivel ültették, és a lengéscsillapítók is állíthatók a márka új sportmodelljein.
A JCW kivitelt az új lökhárítókról és a kétoldalt kivezetett, 95 milliméter átmérőjű kipufogóvégekről ismerheted fel,
a kétfelé nyíló csomagtér-ajtójával jellegzetes Clubman összes változata pedig a kisebb MINI-hez hasonlóan nemrég kapta meg a brit zászló mintájával világító Union Jack hátsó lámpákat.