A Cadillac egyszerre mutatta be a közép- és felsőkategóriás limuzinja legerősebb változatát, a nagyobbik a riválisának tekinthető BMW M5-nél is izmosabb lett.
Nem baj, ha nem vagy képben a Cadillac kínálatával, a patinás amerikai márka már többször is megpróbálkozott az európai piac meghódításával, nem túl sok sikerrel, és nagyon úgy tűnik, hogy hivatalosan már nem lesz kapható nálunk a márka. Pedig vannak ígéretes modelljeik, mint a 2019-ben egyszerre bemutatott CT4 és CT5.
A CT4 egy középkategóriás szedán, amit az A4, a 3-as sorozat és a C-osztály ellenfelének képzelhetsz el, míg
a CT5 a felsőkategóriában játszik, olyan limuzinok megfelelője, mint az A6, az 5-ös sorozat és az E-osztály.
Mind a két modellnek van sportváltozata, a 326 lóerős CT4-V és a 361 lóerős CT5-V, de most ezeknél is jóval izgalmasabbat mutatott be a Cadillac.
Blackwing néven érkezik a két modell csúcsváltozata, ami a paraméterek alapján rászolgált a fantáziadús elnevezésre.
A CT4-V-nél a négyhengeres motort egy 3,6 literes biturbó V6-osra cserélték, ami 479 lóerőre és 603 Nm-re képes, négy másodpercen belül gyorsul százra és 304 km/óra a végsebessége, ezzel tartja a lépést a BMW M3-mal.
A CT5-V-be a legendás 6,2 literes V8-as motor került, ami kompresszorral 677 lóerőre és 893 Nm-re képes,
jóval többre, mint a BMW M5 nemrég leleplezett csúcsmodellje. A felárért karbon-kerámia fékekkel szerelt Cadillac egy tizeddel hamarabb éri el a százas tempót, mint a kisebb testvére, és legfeljebb 320 km/órával száguldhat.
A két Cadillac érdekessége, hogy a tízfokozatú automata helyett hatsebességes kézi váltót is lehet hozzájuk rendelni, a hátsókerék-hajtású modellekhez az önzáró differenciál és az adaptív futómű is szériafelszerelés. A CT5-V Blackwing ráadásul minden idők legerősebb széria Cadillacje lett, nagy kár, hogy hivatalosan nem jön az európai utakra.