A vezetőségben változások történtek, ami a pilótafelállásra is hatással lehet.

A Formula–1 történetében először fordul olyan elő, hogy egyik szezon végéről a másik kezdetére nem változik a mezőny pilótafelállása, vagyis az idei szezonnak minden egyes csapat ugyanazzal a duóval vág neki, mint tavaly. Az viszont több mint valószínű, hogy jövőre már ez nem így lesz, ugyanis az idény végén számos pilóta szerződése lejár*, és több csapat is szeretné kicsit felfrissíteni a csapat összetételét.

*Max Verstappen legalább 2028 végéig a Red Bullnál marad, Lewis Hamilton és George Russell, illetve Lando Norris és Oscar Piastri is 2025 végéig kötelezte el magát. Ha Lance Stroll 2024 után is marad apja, Lawrence Stroll csapatánál, az Aston Martinnál, akkor összesen 14 pilótaszerződése jár le idén december 31-én.

Lawrence Barretto F1-es szakíró szerint könnyen előfordulhat, hogy az Alpine egyik pilótájának sem kínál hosszabbítást, azaz Esteban Ocontól és Pierre Gaslytól is megszabadulhat a csapat, mint írja:

„Az Alpine egy átalakítás kellős közepén van**, mivel tavaly elvesztettek számos felsővezetőt, akik többségének nagy szerepe lehetett Ocon és Gasly leigazolásában. Bár a mostani vezetők – elmondásaik alapján – elégedettek versenyzőik munkájával, körbe fognak nézni a piacon tekintettel arra, hogy mennyi jó pilóta áll majd potenciális rendelkezésre.”

**2023-ban távozott a francia istállótól Otmar Szafnauer csapatfőnök, Alan Permane sportigazgató, Pat Fry technikai igazgató és Davide Brivio versenyigazgató is.

(Forrás: Formula1.com, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Azért hagyta el Verstappent a szponzora, hogy olcsóbban tudja adni a termékeit

Egy évtized után szakít támogatója Max Verstappennel.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában