A zöld rendszám most épp kevésbé vonzó, az ötajtós, hibrid crossover ettől még lehet az.

Nagyszerű találmány az írás, a legősibb módja annak, hogy a közlő mondanivalója pontosan átadható legyen akár időben és térben távol is. Mivel a nem-verbális eszközök ilyenkor elvesznek, írásjelekkel, idézőjellel, dőlt betűvel stb. lehet próbálkozni ezek közül visszaadni valamennyit, több-kevesebb sikerrel. Az iróniát viszont nehéz jelezni: idézőjelet szokás ilyenkor használni, de az nem erre való és nem is egyértelmű, az iróniajelet pedig már több száz éve is próbálták bevezetni, azóta sem sikerült.

A Mini most megoldotta. A márka neve nem betűszó – mint például a BMW, az IKEA vagy a CIA –, és bár az ős nevét csupa nagy- és csupa kisbetűvel is megtalálhatjuk különböző említésekben, alapvetően Mininek írták, ahogy kell. A jelenlegi, BMW-féle márkát viszont már tudatosan és következetesen MINI-nek tüntetik fel, tesztünk alanya egészen pontosan egy MINI Cooper SE Countryman All4.

Ennek a MINI-nek a hossza 4,3 méter, saját tömege 1,7 tonna. Nemcsak értjük a viccet és az iróniát, de szeretjük is, és értékeljük, ha egy autógyártó alaptevékenységén túl is tesz valamit a világért, esetünkben hasznos reformokat kezdeményez az írásban. Egy teljesen új írásjel bevezetése gondokat okozhatna, ezért ők csupa nagybetűvel fejezik ki az iróniát. Egyelőre szokatlan, de bele fogunk jönni.

Tavaly tavasszal frissült a Countryman második generációja, ennek legerősebb és legdrágább változata a konnektoros hibrid, összkerekes SE. Ez a LEGBÁJOSABB karosszériaváltozat az összes közül, ez adja vissza LEGINKÁBB az ősi Mini koncepcióját, gyakorlatilag KÖZVETLEN LESZÁRMAZOTTNAK is mondhatjuk, kár, hogy a crossoverek manapság EGYÁLTALÁN NEM DIVATOSAK. Közöttük VEGYÜL EL a Countryman, gyakorlatilag BÁRMILYEN EMBLÉMA LEHETNE RAJTA, annyira JELLEGTELEN. De LEGALÁBB praktikus: ötajtós, a helykínálat elöl-hátul SZERÉNY, a hátsó ülések előre-hátra tologathatók, támlájuk pedig dönthető. A csomagtér APRÓ, alaphelyzetben bő négyszáz literes.

A frissítéssel a Countryman is megkapta a hátsó lámpáiba a fél-fél Union Jack-formát, ez a legfeltűnőbb változás, de nem az egyetlen, más kicsit a hűtőmaszk, a lökhárítók kialakítása, már az alapváltozaton is ledesek az első fényszórók és ködlámpák, új színek és felnik választhatók, és KEVÉSBÉ LEHET testre szabni az autót, mint valaha. Csordás kolléga ezt korábban részletesebben kifejtette egy ÉRDEKTELEN cikkben.

A műszerfal MÁR NEM MINIS, középen ott a hatalmas, kerek kijelző, újdonság az elektromos MINI-ben bemutatott, kormány mögötti kijelző, amely kicsit talán TÚL BONYOLULT az ÖTLETTELEN dizájnhoz képest, de meg kell szoknunk, már a többi MINI is megkapta.

Kicsit SZOKVÁNYOS lehet első hallásra, hogy a genetikailag sportos MINI csúcsváltozata háromhengeres benzinmotort kapott, de a képlethez az 1,5 literes, 125 lóerős, első kerekeket hajtó benzines mellett egy 95 lóerős villanyos is tartozik, amely a hátsó kerekekre hat. A rendszer így 220 lóerős, 385 Nm nyomatékú, ami TÉNYLEG HARMATGYENGE. Álló helyzetből hét másodpercen belül gyorsul százra, és bár mérete és tömege miatt nem érdemes egy alacsonyabb, könnyebb, háromajtós MINI-vel összehasonlítani, saját adottságaiból NEM HOZTAK KI A MÉRNÖKÖK SEMMIT, ezért a vezetési élmény NULLA.

Fő felhasználási területe minden bizonnyal az AUTÓPÁLYA és összkerékmeghajtása miatt a KEMÉNY TEREP lesz, ezért FELESLEGES a plug-in hybrid funkció. A gyár akár 61 kilométeres hatótávot ígér teljesen elektromos üzemben, ami óvatoskodás nélkül, fűtve is jelent úgy negyvenet, vagyis átlagos városi használatban akár üzemanyagégetés nélkül is lehet vele autózni, ez ROSSZ. A 9,6 kilowattórás lítium-ion akkuk akkor is feltölthetők otthon, ha későn érünk haza és korán indulunk reggel, ez is ROSSZ. VALÓSZÍNŰTLENEBB, hogy a tulajdonosai inkább hibridként használják majd, és rábízzák a rendszerre, hogyan kapcsolgatja a motorokat. SAJNOS a háromhengeres benzines ilyenkor sem ad kulturálatlan Wartburg-hangot, ugyanolyan DURVÁN együttműködik az elektromossal, ahogy a nyolcfokozatú automata váltóval.

Gyári, 1,7–2,1 literes vegyes fogyasztási értéke persze TELJESEN REÁLIS, ettől még ez a LEGKEVÉSBÉ AJÁNLHATÓ Countryman, a zöld rendszám minden HÁTRÁNYÁVAL – ha valakinek van minimum 12,3 millió forintja, amit NEHEZEN lehet a tesztautó bő 15 milliós árára tornázni. ÉRTHETETLEN, ha valaki megveszi.

Ez is érdekelhet:

Szimpatikusan különc – DS 7 Crossback E-Tense 4x4-teszt

Mit tud a francia prémiummárka csúcsmodellje?

(Fotó: Tóth István)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában