A Mitsubishi európai jövőjét jelenti az ASX új generációja, ami nem más, mint egy minimálisan módosított, átmárkázott Renault Captur. Nem olyan nagy baj ez, mert az ASX a francia crossover teljes hajtáslánc-kínálatát is megtarthatta.
Nem először dolgozik együtt a Mitsubishi egy francia márkával, bár az Outlander második generációja még egy másik gyártóval közösen készült, a Citroën C-Crosser és a Peugeot 4007 született belőle. Majd az Outlandernél kisebb ASX is kapott francia testvéreket, Citroën C4 Aircross és Peugeot 4008 néven, de ezeket a magyarországi piacon hivatalosan nem forgalmazták.
2020-ban még úgy tűnt, hogy a Mitsubishi kivonul az európai piacról, ahol már csak a Space Star és az újabban plug-in hibrid változatban is kapható Eclipse Cross maradt a kínálatban. A Renault-Nissan szövetséghez tartozó márka azonban kapott még egy esélyt, és 2023-ban két új modellje is érkezik.
Az új Colt és ASX valójában nem lesz más, mint a Renault Clio és Captur átmárkázott változata.
A két modell közül elsőként az ASX-et leplezték le, és a bemutatója előtt már csak
az volt a kérdés, hogy vajon mennyire különbözik majd a Renault-testvérétől. Most kiderült, hogy minimálisan,
csak a hűtőmaszk új, és persze mindenhol lecserélték az emblémákat, a kerekektől a kormányig, a csomagtérajtóra pedig nagy betűkkel felírták a Mitsubishi nevét.
A karosszériához hasonlóan a belső tér sem sokban különbözik a Captur berendezésétől. A műszeregység a hagyományos számlapostól a 7 coloson át a 10 colos kijelzősig terjed, a középső érintőképernyő 7 colos fekvő vagy 9,3 colos álló lehet.
A kínálatban ott a Bose hifi és a vezetéstámogató rendszerek teljes skálája a 2-es szintű önvezetésig.
Az ASX ezen kívül megkaphatta a Captur teljes hajtáslánc-kínálatát, így az ezer köbcentis, 90 lóerős benzinmotorral indul a kínálat, az 1,3 literes modell 140 és 158 lóerős változatban, hétfokozatú duplakuplungos váltóval kérhető, és
a Mitsubishi megtarthatta a Renault által fejlesztett 140 lóerős hibridet és 160 lóerős plug-in hibridet is.
A Mitsubishi az ismerős típusnévvel nyilván arra számít, hogy
a több mint egy évtizeden keresztül gyártott első generációs ASX vevői közül minél többet megtarthat,
ha megfelelő számukra az egy kategóriával kisebb autó is, amihez 5 év vagy 100 ezer kilométer garanciát adnak. Az új ASX jövő tavasszal kerül a szalonokba, a Clióra épülő új Colt pedig ősszel követi.
Ez is érdekelhet: