A Mitsubishi európai jövőjét jelenti az ASX új generációja, ami nem más, mint egy minimálisan módosított, átmárkázott Renault Captur. Nem olyan nagy baj ez, mert az ASX a francia crossover teljes hajtáslánc-kínálatát is megtarthatta.

Nem először dolgozik együtt a Mitsubishi egy francia márkával, bár az Outlander második generációja még egy másik gyártóval közösen készült, a Citroën C-Crosser és a Peugeot 4007 született belőle. Majd az Outlandernél kisebb ASX is kapott francia testvéreket, Citroën C4 Aircross és Peugeot 4008 néven, de ezeket a magyarországi piacon hivatalosan nem forgalmazták.

Az ASX a pályafutása végén, lent a 2010-es bemutatásakor, és testvérmodelljei, a Citroën C4 Aircross és a Peugeot 4008

2020-ban még úgy tűnt, hogy a Mitsubishi kivonul az európai piacról, ahol már csak a Space Star és az újabban plug-in hibrid változatban is kapható Eclipse Cross maradt a kínálatban. A Renault-Nissan szövetséghez tartozó márka azonban kapott még egy esélyt, és 2023-ban két új modellje is érkezik.

Az új Colt és ASX valójában nem lesz más, mint a Renault Clio és Captur átmárkázott változata.

A két modell közül elsőként az ASX-et leplezték le, és a bemutatója előtt már csak

az volt a kérdés, hogy vajon mennyire különbözik majd a Renault-testvérétől. Most kiderült, hogy minimálisan,

csak a hűtőmaszk új, és persze mindenhol lecserélték az emblémákat, a kerekektől a kormányig, a csomagtérajtóra pedig nagy betűkkel felírták a Mitsubishi nevét.

A karosszériához hasonlóan a belső tér sem sokban különbözik a Captur berendezésétől. A műszeregység a hagyományos számlapostól a 7 coloson át a 10 colos kijelzősig terjed, a középső érintőképernyő 7 colos fekvő vagy 9,3 colos álló lehet.

A kínálatban ott a Bose hifi és a vezetéstámogató rendszerek teljes skálája a 2-es szintű önvezetésig.

Az ASX ezen kívül megkaphatta a Captur teljes hajtáslánc-kínálatát, így az ezer köbcentis, 90 lóerős benzinmotorral indul a kínálat, az 1,3 literes modell 140 és 158 lóerős változatban, hétfokozatú duplakuplungos váltóval kérhető, és

a Mitsubishi megtarthatta a Renault által fejlesztett 140 lóerős hibridet és 160 lóerős plug-in hibridet is.

A Mitsubishi az ismerős típusnévvel nyilván arra számít, hogy

a több mint egy évtizeden keresztül gyártott első generációs ASX vevői közül minél többet megtarthat,

ha megfelelő számukra az egy kategóriával kisebb autó is, amihez 5 év vagy 100 ezer kilométer garanciát adnak. Az új ASX jövő tavasszal kerül a szalonokba, a Clióra épülő új Colt pedig ősszel követi.

Ez is érdekelhet:

16 évvel később is nagyon rendben van ez a Lancer Evo-koncepció

Szerinted is kár, hogy a Mitsubishi nem folytatta ezt a vonalat?

Feltűnőbb formába csomagolták az új Mitsubishi Outlandert

Még nem biztos, hogy Európában is kapható lesz, de reméljük.

Konnektorról tölthető hibrid lesz az új Mitsubishi Eclipse

Az Outlander hibrid rendszerét kaphatja meg.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Futurisztikus óriás SUV az elektromos Hyundai Ioniq 9

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés