Lesznek prémiumautók, rögtön ötven.
Az elmúlt évek legjelentősebb pozitív közlekedésügyi fejlesztése volt a közbringa-rendszer és az autómegosztás bevezetése Budapesten. Utóbbi terepen ugyan nincs monolpolhelyzetben a Mol, de az eddigi négyszáz járművel sikeresen megtöltötte a város belső részét, ami szükséges ahhoz, hogy tényleg számolni lehessen azzal, belátható távolságon belül lesz egy igénybe vehető autó.
Az autó eddig Volkswagen up!-ot jelentett, villanyos vagy benzines változatban, ezekkel január óta mintegy másfél millió kilométert tettek meg az alkalmi bérlők, ami elég jól jelzi, működik a rendszer.
A fejlődés új állomása a magyar gyártású Mercedes-Benz A osztályok megjelenése.
Ez ugyan a legkisebb Mercedes a bicikliket leszámítva, de elég komoly szintet hoz:
Ilyen autóból állít ötven darabot a flottájába a Mol Limo már ebben a hónapban, méghozzá nem is alapváltozatokat, hanem 163 lóerős A 200-as benzineseket.
Kicsit ijesztő, ahogy videóban magyarázzák el, hogyan kell automata váltós kocsit vezetni – nem ciki, ha valaki nem tudja, csak nem biztos, hogy a belvárosban kell ismerkedni a technikával –, a környezetbarát városi közlekedéshez pedig jobban illik egy elektromos up!, mint egy szükségesnél erősebb benzines A osztály.
De talán egy másik réteget is rábírhatnak arra a Mercedesek, hogy saját autójuk helyett a molosokat használják, az pedig mindenképp jót tenne a városnak. Az meg elég menő, hogy egy vagány, high-tech Mercedesbe ülhet bárki.
Hogy mennyiért? A prémiumautókhoz prémiumtarifa tartozik: míg a Volkswageneket 66, illetve 77 forintért lehet használni (a 999 Ft havidíjat fizetőknek olcsóbb),
a Mercedesek percdíja 99 és 111 forint.
(Forrás: Mol)