Sok szempontból különleges volt az idei Dakar-rali, aminek már csak a neve idézi az afrikai várost, egy évtizede dél-amerikai terepen rendezik meg. Toyotával mindig is indultak a küzdelmen, de csak most először tudtak abszolút győzelmet szerezni.

A Dakar-rali mezőnyét mindig is meghatározták a Toyoták, de a márkával most először sikerült abszolút győzelmet szerezni a világ legkeményebb terepversenyén. A katari Nászer el-Attija korábban már kétszer behúzta az elsőséget, egyszer Volkswagennel, aztán MINI-vel, és most a japán márkának is diadalt szerzett.

Az utolsó pillanatban elvesztett versenyekből tanulva – rali-világbajnoki és Le Mans-i diadalról is csúsztak már le így – a Toyotánál biztosra mentek,

Giniel de Villiers az utolsó szakaszon bevárta a csapattársát, és szorosan el-Attija nyomában haladt. A dél-afrikai pilóta, akinek ez a tizenhatodik Dakarja volt, ezzel lemondott a nyolcadik helyről, és a kilencedik pozícióban zárta a futamot.

Az autósok közt a második helyen Nani Roma és Alex Haro végeztek a MINI-vel, harmadik lett Sebastien Loeb és Daniel Elena a Peugeot-val.

Az idei futam kivételesen csak Peruban zajlott, Limából indultak és oda is értek vissza, az 5600 kilométeres távból csaknem háromezret tett ki a tíz napi mért szakasz.

Nászer el-Attija és navigátora, Mathieu Baumel hiba nélkül vezette végig a versenyt, csak egy nap nem álltak az élen összetettben, akkor is a csapattársuk vette át a pozíciót. A motorosok között Toby Price a második alkalommal nyert a KTM-mel, míg a kamionok kategóriájában Eduard Nyikolajev sorozatban harmadszorra győzött a Kamazzal.

A magyar páros is célba ért, olvasd el, hogyan:

Az eddigi legjobb eredményét érte el a magyar páros a Dakar-ralin

Szalay Balázs és Bunkoczi László célba ért az Opellel.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában