Rohamléptekben fejlődik a felélesztett Moszkvics márka kínálata, az elsőként bemutatott szabadidő-autó, a Moszkvics 3 után nem sokkal indul a középkategóriás méretű, szintén kínai autóra épülő Moszkvics 6 gyártása is.
Furcsa módon az orosz–ukrán háború hozta magával a Moszkvics márka feltámadását, hiszen miután a nyugati gyártók szinte mind kivonultak az országból, a hátramaradt autógyárakban az oroszok újra akarták indítani a termelést, és ehhez tökéletesnek tűnt a hazájában még mindig jól hangzó moszkvai autómárka.
Kína sietett az orosz állam segítségére, és a Moszkvics márka felélesztéséhez saját gyártmányait adta kölcsön. Az első újdonság, a 4,4 méter hosszú Moszkvics 3 tulajdonképpen a kínai JAC egyik modelljének, a Sehol X4-nek az átemblémázott változata, és most máris itt a következő, a Moszkvics 6, amely a Sehol A5 alapjára épül.
Hogy mi? Sehol?
Magyarul eleve viccesen hangzik a kínai JAC márkája, és még érdekesebb, hogy a Sehol a Sol átnevezésével született, amit a Volkswagennel közösen alapított, elektromos autók gyártására szánt vegyesvállalattal együtt találtak ki, miután erre a célra nem tudták használni a Seat márkát. Az első modelljük hunyorítva még hasonlított is a Seatokra.
A Sehol A5 érdekessége, hogy az eredeti változatát Daniele Gallione, az Alfa Romeo egyik korábbi dizájnere tervezte,
miután a JAC torinói formatervező központjába igazolt. A képeket nézve még egészen jól nézett ki, de amikor a Sehol márka alá vették, sportosabb, kevésbé harmonikus külsőt kapott az autó, már ezt vette át a Moszkvics is.
A 4,78 méter hosszú Moszkvics 6 műszaki tartalma nem eget rengető, a kínai autók többségéhez hasonlóan 1,5 literes, turbós négyhengeres benzinmotorral és robotizált váltóval szerelik, 184 lóerős, és 210 km/óra a végsebessége. Az oroszok egyébként nagyon beindultak, már egy harmadik modell átvételét tervezgetik, a Moszkvics 5 egy újabb szabadidő-autó lesz.
Ez is érdekelhet: