Rohamléptekben fejlődik a felélesztett Moszkvics márka kínálata, az elsőként bemutatott szabadidő-autó, a Moszkvics 3 után nem sokkal indul a középkategóriás méretű, szintén kínai autóra épülő Moszkvics 6 gyártása is.

Furcsa módon az orosz–ukrán háború hozta magával a Moszkvics márka feltámadását, hiszen miután a nyugati gyártók szinte mind kivonultak az országból, a hátramaradt autógyárakban az oroszok újra akarták indítani a termelést, és ehhez tökéletesnek tűnt a hazájában még mindig jól hangzó moszkvai autómárka.

Az első újkori Moszkvics tulajdonképpen egy kínai szabadidő-autó átmárkázott változata
Furcsán mutat a Moszkvics emblémája egy ennyire modern, érintőképernyős környezetben

Kína sietett az orosz állam segítségére, és a Moszkvics márka felélesztéséhez saját gyártmányait adta kölcsön. Az első újdonság, a 4,4 méter hosszú Moszkvics 3 tulajdonképpen a kínai JAC egyik modelljének, a Sehol X4-nek az átemblémázott változata, és most máris itt a következő, a Moszkvics 6, amely a Sehol A5 alapjára épül.

Hogy mi? Sehol?

Magyarul eleve viccesen hangzik a kínai JAC márkája, és még érdekesebb, hogy a Sehol a Sol átnevezésével született, amit a Volkswagennel közösen alapított, elektromos autók gyártására szánt vegyesvállalattal együtt találtak ki, miután erre a célra nem tudták használni a Seat márkát. Az első modelljük hunyorítva még hasonlított is a Seatokra.

A JAC szedánja, amikor olasz dizájnere megtervezte, tulajdonképpen még jól nézett ki
A Sehol A5 érdekessége, hogy az eredeti változatát Daniele Gallione, az Alfa Romeo egyik korábbi dizájnere tervezte,

miután a JAC torinói formatervező központjába igazolt. A képeket nézve még egészen jól nézett ki, de amikor a Sehol márka alá vették, sportosabb, kevésbé harmonikus külsőt kapott az autó, már ezt vette át a Moszkvics is.

A 4,78 méter hosszú Moszkvics 6 műszaki tartalma nem eget rengető, a kínai autók többségéhez hasonlóan 1,5 literes, turbós négyhengeres benzinmotorral és robotizált váltóval szerelik, 184 lóerős, és 210 km/óra a végsebessége. Az oroszok egyébként nagyon beindultak, már egy harmadik modell átvételét tervezgetik, a Moszkvics 5 egy újabb szabadidő-autó lesz.

Ez is érdekelhet:

Hihetetlen, de máris zakatol az új Moszkvics 3 gyártása

Orosz autó gyártása még nem indult ilyen gyorsan, de persze van benne egy trükk.

A Niva árnyékában fejlesztették a Moszkvics terepjáróját

A két terepjáró közül végül csak a Niva került sorozatgyártásba.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában