Újra az orosz piac legnépszerűbb autója lenne a Vesta. A megújult változat gyártását nemrég indította el a Lada, immár csakis orosz alkatrészekkel, de egyelőre még a régi motorral, a jobb minőség ígéretével.
2021-ben még a Lada Vesta volt a legnépszerűbb új autó Oroszországban, a történelem azonban átírta az autógyártó terveit. A 2015-ben bevezetett Vesta ráncfelvarrott változatát éppen egy éve mutatták be, de csak most tudták elindítani a gyártását, amit praktikus okok miatt Izsevszkből a Zsiguli szülőhazájába, Togliattiba helyeztek át.
Az orosz-ukrán háború kapcsán hozott szankciók miatt a nyugati autógyártók kivonultak Oroszországból, a Renault is dobta a partnerei közül a Ladát, ami kapcsán
az orosz gyártónál azt mondják, hogy a történelmük legnehezebb évén vannak túl.
Az alkatrészhiány miatt fél éve indult csak újra a Granta gyártása, méghozzá légzsák nélkül, szennyezőbb motorral.
Idén tavasszal már a megújult Vesta gyártása kezdődött el az ismét orosz állami kézben lévő Ladánál, és ezúttal büszkék rá, hogy sikerült kiváltaniuk a nyugati beszállítókat. A motortól a karosszérián át az utastérig
a Vesta összes fontosabb alkatrésze Oroszországban készül, amihez mintegy kétszáz helyi beszállítóval állapodtak meg.
A Vesta felszereltségére sem lehet panasz, hiszen a megújult LED-es fényszórókon és 17 colos könnyűfém kerekeken kívül a klímaberendezés, a 7 colos érintőképernyős multimédia, a parkolószenzorok és a fűthető szélvédő is a felszereltség része. A megengedőbb orosz szabályoknak megfelelően azonban csak két légzsák és ABS jár az autóhoz.
Az Euro-normákat késve követő orosz szabályozás engedi meg azt is, hogy a Lada régebbi 1,6 literes, 90 lóerős nyolcszelepes motorjával induljon a Vesta gyártása, amihez később csatlakozik az egy időben nálunk is forgalmazott 16 szelepes változat. A megújult Vesta májusban jelenik meg az orosz kereskedésekben, de az exportjára már ne nagyon számíts.
Ez is érdekelhet: