Az orosz autóknál általában annyit vajúdnak a prototípusokkal, hogy mire sikerül gyártásba adni, már el is avultak. Éppen ezért hangzik hihetetlenül, hogy miután tavasszal bejelentették a Moszkvics visszatérését, már el is indult egy új modell sorozatgyártása.

Az orosz-ukrán háború teljesen felforgatta az oroszországi autógyártást, a nyugati márkák sorra vonultak ki az országból, így tett például a Renault-Nissan is, amely többek közt a moszkvai gyárát hagyta hátra az oroszokra, jelképesen egy rubelért. Azt a gyárat adták fel, ahol 1929 óta folyt autógyártás, itt készültek a Moszkvicsok és a kétezres évekig az az Aleko is, majd a Renault és a Dacia különböző modelljei. Miután ismét orosz kézbe került az üzem, de nem volt mit gyártani benne, májusban bejelentették a Moszkvics márka feltámasztását.

Az orosz autóipar korábbi fejlesztési sebességét ismerve elég hihetetlenül hangzott, hogy hamarosan elindul egy új Moszkvics sorozatgyártása,

erre tessék, mostanra sorozatban gördülnek ki az autók a moszkvai üzemből.

Az elsőként bemutatott Moszkvics 3 a divatnak megfelelően egy szabadidő-autó, méghozzá egészen naprakésznek tűnik. A műszerfalára két 10,25 colos képernyő került, az extrák közt adaptív tempomatot és elektromosan nyitható csomagtérajtót találunk, a motorja pedig egy 1,5 literes, turbós négyhengeres, 150 lóerővel és 210 Nm-rel.

Persze az egészben van egy trükk, nem az oroszok tanultak meg ennyire gyorsan autót fejleszteni, hanem a baráti Kína segítségét kérték.

A 4,41 méter hosszú Moszkvics 3 ugyanis nem más, mint a kínai JAC egyik modelljének átemblémázott változata. Kínában ezt az autót Sehol X4 néven árulják, ami magyarul eleve viccesen hangzik, és még érdekesebb, hogy a Sehol márka a Sol átnevezésével született, amit a Volkswagennel közösen alapított vegyesvállalatával talált ki a JAC, miután erre a célra nem tudták használni a Seat márkát.

A gyártás villámgyors beindításának titka, hogy az autók előre gyártott elemekként érkeznek Kínából, ezt szerelik össze a képek alapján eléggé kihalt csarnokokban, hogy a végén felkerüljön rá a Moszkvics emblémája. A siker egyáltalán nem elképzelhetetlen, hiszen a megengedőbb szabályozásoknak köszönhetően eddig is sokféle kínai modellt árultak Oroszországban, amit már a szívüknek kedves márkanéven is megvehetnek. Az oroszok mindenesetre bizakodók, több új modell bevezetését és

egy saját elektromos autó fejlesztését is tervezgetik, bár az biztosan nem lesz meg fél év alatt.

Ez is érdekelhet:

Bajba kerülhetnek az Oroszországban is gyártó autómárkák

A háború és a szankciók az európai autógyártásra is hatással vannak.

Visszatérhet a Moszkvics márka, mi is visszatérünk hozzá

Moszkvicsok Magyarországon a Fortepan képein.

Légzsák nélküli, szennyezőbb autókat kezdett gyártani a Lada

A lecsupaszított Granta Classic ezzel a piac legolcsóbb új autója lett.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában