Bár még messze az idény vége, a felén azért túl vagyunk. A csapatok pedig fél szemmel már az új szezonra figyelnek, így lassan az is körvonalazódni fog, melyik istálló milyen pilótafelállással számol 2020-ban – mutatjuk, hogy áll a dolog most.

Jelen állás szerint így fest a helyzet:

Vagyis...

Két csapatnak fix a pilótafelállása 2020-ra: a FERRARInál marad Sebastian Vettel és Charles Leclerc is, ahogy a MCLARENnél is a Carlos Sainz Jr., Lando Norris páros – a wokingiaknak nincs is okuk a váltásra, mindeketten jól szerepelnek magukhoz mérten.

A MERCEDESnél Lewis Hamiltonnak van még szerződése, Valtteri Bottas viszont nagy kérdés. Rendesen megy a hezitálás a csapat részéről, és már azt is tudni, ha a finnt leváltják, akkor Esteban Ocon érkezhet a helyére – ez augusztus végéig kiderül.

A RED BULLnál fura a helyzet, Max Verstappen helye biztos, de Pierre Gaslyt visszaküldték a Toro Rossóhoz, onnan pedig az újonc Alexander Albont hozták fel – a thaiföldi az idény végéig biztosan marad, addig kell olyat letennie az asztalra, hogy az hosszabbítást érjen neki.

Alexander Albon a Red Bullnál bizonyíthat, fél szezonja van rá

A tavaly nyáron érkező Daniel Ricciardo nem megy sehova a RENAULT-tól, viszont Nico Hülkenbergnek nincs kontraktusa 2020-ra, nála a Haast lehet hallani a legtöbbet.

A WILLIAMSnél az óriási tehetségnek tartott George Russellnek van szerződése jövőre, ugyanez Robert Kubicára nem igaz. A két versenyző esete kissé speciális, igazából még nem nagyon tudtak bizonyítani, az autó ugyanis annyira el van maradva a többi csapatétól, ugyanakkor a rutinos lengyelnek vannak problémái, nem is valószínű, hogy őt marasztalni fogják.

Russell-lel szemben Kubica helyzete elég necces

Az ALFA ROMEÓnál Kimi Räikkönen helye megkérdőjelezhetetlen, már csak azért is, mert a csapat 32 pontjából 31-et ő szerzett, ráadásul a finn jól érzi magát ott, ahol most van. Antonio Giovinazzi a Ferrari tesztpilótájaként kapta meg a maranellóiak B-csapatának pilótaülését, első teljes szezonjában eddig mindössze 1 pontot tudott szerezni, de ez nem csak az ő hibája. A csapatfőnök Fred Vasseur a múltban többször is jelezte, hogy nincs veszélyben az olasz helye.

 Bár a RACING POINTnál még egyik pilótának sem dugtak egyelőre újabb éveket az orra alá, abban biztosak lehetünk, hogy Lance Stroll maradni fog, és valószínűleg nemcsak azért, mert apjáé a csapat, hanem mert például szeret és nagyon is tud előzni. Sergio Pérezről nem tudni túl sokat azon kívül, amit ő mond, elméletileg több istálló is keresi őt, azonban nála a jelenlegi csapata a prioritás, de „ha 2021-ben sem fogok dobogós helyekért harcolni, vagy nem lesz meg rá a lehetőségem, akkor otthagyom az F1-et”.

Strollnak nem kell izgulnia, az viszont jó kérdés, hogy Pérez lojalitása kifizetődik-e (dobogós helyezésekben)

A HAASnál fura helyzet alakult ki, a két pilóta balhézik egymással, amit a csapat pontjai is bánnak, Romain Grosjean és Kevin Magnussen sem érezheti ülését biztonságban – az amerikai istálló tesztpilótája, a kétszeres F1-es világbajnok Emerson Fittipaldi unokája, Pietro Fittipaldi viszont ugrásra kész.

Idén újabb esélyt kapott Danyiil Kvjat a TORO ROSSÓnál, aki eddig igencsak meghálálja a bizalmat. Az orosz a 9. helyen áll a pilóták pontversenyében, és ő az egyetlen a mezőnyből, aki dobogóra tudott állni Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Max Verstappen, Sebastian Vettel és Charles Leclerc mellett – ha így folytatja az idény végéig, akkor nem marad el a hosszabbítás (és ki tudja, talán a Red Bull is ad egy újabb esélyt neki). Hogy mi lesz Pierre Gaslyval, az egy hatalmas kérdés, az RB tesztpilótájából a Toro Rosso pilótája lett, idén pedig már a Red Bull-lal bukott meg, visszafokozták a Toro Rossóhoz. Ennél feljebb nem mostanában fog lépni, lejebb meg talán nem sikerül már buknia, és abban is bízhat, hogy ő az RB neveltje.

(Fotó: Formula 1, Getty Images, ROKiT Williams Racing, Red Bull Racing, SportPesa Racing Point F1 Team)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés