Németországban új bírságolási szabályok léptek életbe, sok esetben az eddigi összegek dupláját kell fizetni gyorshajtásért, és újabb közlekedési szabályszegésekért is büntetés jár november elejétől.

Még 2020-ban módosították volna a németországi közlekedési szabályokat, de egy formai hiba miatt a bevezetés után nem sokkal visszavonták a változtatásokat, azok csak 2021. november 9-én léptek életbe. Az új szabályok értelmében jelentősen nőttek a közlekedési bírságok, sok esetben a duplájára emelkedtek.

Gyorshajtás dupla áron

Ha például valaki lakott területen belül 16-20 km/órával lépi túl a megengedett sebességet, az eddigi 35 helyett 70 eurós büntetésre számíthat, ami 25 ezer forintnak felel meg, míg nálunk ezért 30 ezer forintos bírság jár.

Jobban a zsebébe kell nyúlnia annak, akit 50 helyett 91 km/órával kapnak el a rendőrök a németországi utakon, ugyanis novembertől, 200 helyett már 400 eurót kell fizetnie, és egy hónapra a jogosítványát is bevonják.

A német bírság összege 145 ezer forintnak felel meg, míg nálunk ezért a gyorshajtásért „csak” 60 ezer forint a büntetés, és a jogsi is megmarad.

Szerinted nálunk is növelni kellene a közlekedési bírságok mértékét?

Mentőfolyosó és parkolás

Németországban megbírságolják azokat a sofőröket is, akik torlódáskor nem alakítanak ki biztonsági folyosót, őket a 200 eurós pénzbüntetés mellett a vezetéstől is eltilthatják egy hónapra. Ha valaki a kialakított biztonsági folyosóban igyekszik előre, akkor az egy hónapos eltiltás mellett 320 eurót is fizetnie kell.

A városokban a megállás és parkolás szabályait megszegőket is nagyobb összegekkel szankcionálják, az eddigi 15-20 euró helyett 50-100 euróra lehet számítani például járdára vagy kerékpárútra való parkolásért. Mostantól az elektromos autóknak fenntartott helyre jogosulatlanul parkolókat is büntethetik: ha nincs az elektromos üzemet jelző E betű a rendszámban, akkor 55 euró lehet a bírság.

A kerékpárosok védelme

A németországi KRESZ-ben eddig csak azt mondták ki, hogy kerékpárosok előzésekor „megfelelő” oldaltávolságot kell tartani. Mostantól a szabály kimondja, hogy városban legalább 1,5 méter, lakott területen kívül két méter távolsággal kell kikerülni a bicikliseket. A 3,5 tonnánál nehezebb teherautók sofőrjei pedig csak „gyalogtempóban”, legfeljebb 11 km/órával kanyarodhatnak, ha gyalogos vagy kerékpáros forgalomra kell számítaniuk, ennek megszegését 70 euróval büntetik.

A kerékpárosok védelmében új közlekedési táblát is bevezetnek Németországban, amely megtiltja az egy nyomon haladó járművek előzését azokon a helyeken, ahol ez veszélyes lenne. Szintén hasznos, hogy kerékpárutakkal való kereszteződéseknél a parkoló autóknak nyolc méteres helyet kell szabadon hagyniuk, így javítva az érkező biciklisek észlelhetőségét.

A német közlekedési szabályok a felesleges fel-alá autózást is büntetik, az indokolatlan emisszió- és zajkeltésért az eddigi 20-ról 100 euróra nőtt a bírság.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
A Volkswagen ezzel a szedánnal készül a benzines autók utáni világra
Egyetlen stílusos teraszról sem hiányozhat ez a kiegészítő