Megérkezett Magyarországra a Nio, a kínai prémium autómárka, amiről tudtad, hogy létezik, olvastál róla, láttad képeken, de fogalmad sincs, mit tud, mennyibe kerül, és hova tedd. Segítünk eligazodni.
Itt a Nio. A kínai prémium elektromos márka hivatalosan is megérkezett Magyarországra, rögtön három modellel: ET5, ET5 Touring és EL6, plusz egy külön almárkával, a Firefly-jal, ami az egész sztori talán legizgalmasabb része. Az egyből látszik, hogy ez nem egy újabb kínai autó. A Nio láthatóan nem lefelé, hanem felfelé akar lépni: Tesla-szintű elektromos ökoszisztémát és BMW-Mercedes-szintű prémium érzetet szeretnének egyszerre.
És mégis honnan jött a Nio, és mit tud?
A Nio Kínában az egyik legismertebb prémium elektromos márka, 2014-ben alapították. Az egyik legfontosabb különlegessége az úgynevezett software-defined vehicle filozófia: az autó nem „kész termék”, hanem folyamatosan fejlődő digitális platform. Hello Tesla, hallottál már erről? Viszont az asszisztens tényleg elég menő, a NOMI érti, amit kérdezel, igyekszik a legjobb szándéka szerint válaszolni, vagy csak végrehajtani a parancsodat.
És igen: a Nio volt az, ami ráment a cserélhető akkumulátor megvalósíthatóságára, amikor úgy tűnt, hogy az elektromos autók elterjedésének ez az akadálya. Európában – és jelenleg Magyarországon – ez még nem aktív szolgáltatás, de a gondolkodásmód megmaradt: a Nio nemcsak autót, hanem komplett mobilitási élményt, szolgáltatáscsomagot akar adni. A Nio nem az alsó szegmensre lő, magas az alapfelszereltség, nincs végtelen opciós lista. Nem is az alapárral fognak megfogni.
ET5 és ET5 Touring – Tesla Model 3, csak prémiumabban
A Nio ET5 és az ET5 Touring nagyjából ott játszik, ahol a Tesla Model 3 – vagy ahol a BMW 3-as lenne, ha valaha lenne belőle elektromos verzió – god knows. Középkategóriás méret, letisztult forma, normális hatótáv, erős, duplamotoros hajtás, modern beltér. Ezek a számok hozzá: 489 lóerő, 700 Nm, 4 másodperc 0-100-ra, 75 vagy 100 kWh akkumulátorral. Ez csak jó lehet, nem? A kombi (a Tourer, ha így jobban tetszik), nem nagyobb, de sokkal praktikusabb, és még jobban is néz ki. Plusz pont, mert Teslából nincs ilyen.
A bemutatóján az ET5-tel mentünk egy kört, és már ez alapján meg vagyunk győzve. Nem egy olyan elektromos autót láttunk már, ahol a brutális teljesítmény megvolt, mert hiszen azt a villanymotorból könnyen ki lehet hozni, de a futómű már nem volt meg hozzá. Az ET5 nem ilyen. Menet közben masszív, jól kitalált autónak érződik, bármennyivel is mész vele (azt mondják, 200 km/óránál is épp olyan stabil, mint alatta), a kormányzása is rendben van. A fedélzeti rendszerek úgy működnek, ahogy minden autónak kellene 2025-ben.
EL6 – amikor ugyanez SUV-ba költözik
Az EL6 nagyjából az ET5-ök SUV-változata. Elektromos X3-méret, prémium kivitel, családbarát forma. Nem akar olcsó lenni, nem akar tömegmodell lenni. Mivel nehezebb, a légellenállása sem jobb, hiszen crossover, magas, meg izé, szóval a számok nem mellette szólnak, de hát tudjuk, a piac nem így működik. Ha valami SUV, az mindig jobban megy. Az se baj, ha drágább.
Firefly – itt válik igazán érdekessé a sztori
A Firefly pontosan azt tudja, amit egy elektromos városi autótól várnánk. Használható méret, normális csomagtartó, szerethető dizájn és a 12 millió forintos ár. A Firefly külön márka, és teljesen más gondolkodás. Ez nem státuszszimbólum, hanem okos, szerethető, városi elektromos autó. Négy méter hosszú, 141 lóerős és 41,2 kWh-s akkumulátorával kb. 330 km-t tud (ha hiszünk a WLTP-nek), 100 kW a töltési sebesség, ha nagyon mennénk messzire. De ez az autó nem arról szól. Az a feladata, hogy városban megfeleljen a mindennapi kihívásoknak. És az úgy tűnik, az első képek, látványok alapján, hogy menni fog neki.
Mikortól, hol, mennyiért?
- Nio ET5 (489 lóerő, 456–590 km hatótáv) 24 490 000 Ft
- Nio ET5 Touring (489 lóerő, 456–590 km hatótáv) 24 890 000 Ft
- Nio EL6 (489 lóerő, 406–529 km hatótáv) 26 990 000 Ft
- Firefly (143 lóerő, akár 330 km hatótáv) 11 990 000 Ft
2026 elején indul a hivatalos értékesítés, kereskedésből egyelőre egy van, Budapesten a Váci út 45. szám alatt. Ha most még nincs ott semmi, ne ess kétségbe, január második felétől már lesz.
Ez is érdekelhet:












