A Nissan egyszer már elárulta, hogy a Micra következő generációján dolgozik, ami ismerős műszaki alapokra épülő elektromos autó lesz, most pedig egy sportos koncepcióautó bemutatásával vezetik fel a dizájnját.
Hivatalosan a Nissan európai dizájnközpontjának huszadik évfordulójára készült a most következő tanulmányautó, ezért is lett Concept 20-23 a neve. Mintha csak egy japán képregényből lépett volna elő, szándékosan eltúlzott sportos részleteivel, hatalmas szemekre hasonlító lámpáival és izmos sárvédőivel mintha csak azt mondaná: „Ha megnövök, GT-R leszek!”
Belül lényegre törő, mint egy versenyautó, a két kagylóülést hatpontos övekkel szerelték, a kormánykerék egészen szögletes. Sorozatgyártásba persze ebben a formában egészen biztosan nem kerül, de
a Concept 20-23 jóval több, mint egyszerű stílusgyakorlat, a Micra következő generációját vezeti fel vele a Nissan.
A japán márka először 2022-ben jelentette be, hogy készül a Micra következő generációja,
ami mind stílusát, mind technikáját illetően egészen más lesz az elődjénél. A műszaki alapokat a Renault-Nissan szövetségen belül a szintén készülő, retró stílusú új Renault 5 adja majd, ahhoz hasonlóan 136 lóerős elektromotor hajtja az első kerekeket, a hatótávja 400 kilométer lesz.
A karakteres kerek menetfények már a tavalyi bejelentésen is feltűntek, ezért bár a Nissan most nem említi meg a Micra nevét, szinte biztos, hogy a koncepcióautó közel áll annak következő szériájához. A bemutatójára persze még várnunk kell, hiszen a Renault csak jövőre adja gyártásba az új 5-öst, és a Nissan egy kicsivel később követi majd.
Kis Micra-történelem
A Micra első generációja még 1982-ben jelent meg, de igazán nagyot az 1992-ben bemutatott második szériával dobott a Nissan, a bakancsformájúnak is hívott kisautóval első japán gyártóként hódította el az európai év autója díjat 1993-ban. Az igazi népszerűséget a 2002-ben leleplezett utódja hozta meg a Micrának, ami barátságos békaformájával lopta be magát a vevők szívébe. 2010-ben ezt a dizájnt vitte tovább a negyedik széria, ami nem sikerült annyira jól, majd 2016-ban ismét stílust váltott a Micra, és a Clio testvérmodelljeként nagyobb, komolyabb, vagányabb kisautó lett belőle.
Ez is érdekelhet: