Már az Forma–1 egyetlen gumiszállítója, a Pirelli is bedobta a kiszállás lehetőségét, ha nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy az nekik is megfelelő lenne. Természetesen nem maradna gumi nélkül a sportág.
A Pirelli szerződése 2019-ig él az F1-gyel, egyelőre még nem történt meg a hosszabbítás, és az is benne van a pakliban, hogy nem is fog. Korábban felmerült, hogy esetleg a Michelin térne vissza a száguldó cirkuszba, most pedig a Hankook beszállásról lehet hallani.
A dél-koreai cég megjelenése az F1-ben azt is jelentené, hogy egy olyan gumigyártóval dolgozhat együtt a sportág, akivel korábban még soha. Az jó kérdés, hogy a Hankook készen áll-e egy ekkora kihívásra, ugyanis az F1-projekt óriási erőforrást és tapasztalatot igényel – mondjuk a DTM-ben és a Formula–3-ban már jelen van.
1954 óta összesen 9 gumigyártó volt az F1-ben:
- Avon,
- Bridgestone,
- Continental,
- Dunlop,
- Englebert,
- Firestone,
- Goodyear,
- Michelin,
- Pirelli.
A Pirelli egyébként nemrég azért jelezte, hogy maradna, sőt azt is, hogy nyitottak is új technológiák bevezetésére:
(Forrás / fotó: motorsport.com / Getty Images)