Tele van máshonnan gyanúsan ismerős részletekkel az Omoda 9, de a konnektorról tölthető hibrid hajtás és a csendes utastér önmagában megmutatja, hogy a kínaiak felveszik a kesztyűt a szabadidő-autók sűrűjében.

Felfoghatatlanul sok szabadidő-autó van, a sanghaji autószalonon pedig még az eddig ismerteknél is messze többet lehetett látni. Mindenhol ezek a terepjáróra már csak halványan emlékeztető formátumú autók mennek, de ez a népsűrűség – mármint nem a kínai, hanem az SUV-k közötti – azt is hozza magával, hogy nagyon nehéz kitűnni a tömegből. Szóval könnyű dolga az Omoda 9-esnek.

Furcsaságok nincsenek az Omoda 9-esen, mert leginkább más autókra emlékeztető elemekből áll össze a formaterv.

Kifelé egyre ritkuló hűtőmaszkja van, felette pedig a menetfény csíkja köti össze a LED-es lámpákat, melyeknek függőleges része olyan, mintha valamilyen modern DS-ről származna. A karosszérián lágy ívek vannak, a lemezfelületeket pedig nem törik meg az ajtólapokba süllyedő kilincsek. Fekete hátsó tetőoszlopa miatt szinte összeolvadnak a szűkre szabott üvegfelületek. Mind közül a négy kipufogócső a legmerészebb részlet az Omoda 9-esen.

Pedig ez nem egy kifejezetten sportos változat, hanem egy sima konnektorról tölthető hibrid, melynek rendszerteljesítménye masszív 449 lóerő, maximális nyomatéka pedig 700 newtonméter. Ezzel a közel 4,8 méteres szabadidő-autó 4,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, de ennél sokkal érdekesebb, hogy az Omoda állítása szerint az SHS (Super Hybrid System) hatótávja akár 1130 kilométeres is lehet.

Könnyű vele elkerülni a benzinkutat, mert egy feltöltéssel 150 kilométer a zéró helyi emissziós hatótávja.

Gépházteteje alatt egy 1,5 literes, turbós benzinmotor van, melyhez háromfokozatú automata váltó csatlakozik. A hibrid hajtáshoz tartozó akkumulátor 34,46 kWh kapacitású, mely 80 kW-os töltővel 30-ról 80 százalékra kevesebb, mint fél óra alatt feltölthető. Mindkét tengelyen van egy villanymotor, így a plug-in hibrid Omoda 9-es összkerékhajtású, az üzemmódjai között pedig terepre hangolt beállítások is vannak.

Utasterében mercedeses stílusban megvarrt bőrülések vannak, a középkonzolon pedig három igényes kapcsoló tereli el a figyelmet az egyetlen üveglap alá simuló képernyőkről. Az Omoda 9-es büszke a csendes utasterére, melyhez érezhetően a prémiumautókból merítettek a dizájnerek. Ez viszont jót tesz az általános minőségérzetnek és az ergonómiának. Ezeken az autókon látszik igazán, hogy a kínaiak mennyire motiváltak.

Ez is érdekelhet:

Ilyen egy nagyon szerethető kínai villanyautó – iCar V23

Retró terepjárós hangulattal és modern technikával a kínai iCar V23-as nagyszerű elektromos szabadidő-autó.

Befutott a magyar utakra az elektromos Omoda 5 és a Jaecoo 7

Jó áron adott, ígéretes kínai autók érkeztek Magyarországra.

Újabb kínai autómárka érkezik a magyar piacra

Az egyik legismertebb kínai gyártó is megveti a lábát az európai piacon.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Nyár, aperitivo, dolce vita Budapesten

A Braun újdonsága minden más eszközt feleslegessé tesz, amivel korábban a testszőrzeted reguláztad

Okos autók, makacs sofőrök – így viszonyulnak a magyarok az újabb technológiákhoz

További cikkeink a témában
A nyár titkos karmesterei nélkül nincs biztonságos repülés
Hirdetés