A kínai autók nem a spájzban, hanem már az utakon vannak, és most bejelentették, hogy rövidesen egy újabb márkát hoz Európába az egyik legnagyobb kínai autógyártó. Az Omoda 5 nevét és formáját még szokni kell.

A legismertebb kínai autómárkák közé tartozik a Chery, ami a kilencvenes évek végén a legelső Seat Toledo licencével kezdte az autógyártást, majd azzal keltette fel a figyelmet, hogy elkészítette a Daewoo Matiz szinte tökéletes másolatát. Az eltelt két évtizedben rengeteget fejlődött a Chery, az egyik legnagyobb kínai autóexportőr lett, és most Európát vették célkeresztbe.

A Chery egyik első autója, a QQ feltűnően hasonlított a Daewoo Matizra
Európában nem a Chery márkát vezetik be, hanem egyik új modellsorozatuk nevéből lesz márkanév.

Az Omoda egyelőre furcsán hangzik a fülünknek, még szoknunk kell, de más távol-keleti márkákkal is voltunk már így. A Chery tervei szerint az Omoda nem az olcsó, hanem a divatos autókat kereső, fiatalos európai vevőknek készül.

Mi mással is kezdhetné egy újonnan létrehozott autómárka, mint egy szabadidő-autóval,

és az Omoda első modellje, az Omoda 5 is egy crossover lett. A 4,4 méter hosszú újdonság elég népes kategóriába érkezik, és hatalmas, organikus formájú hűtőmaszkjával igyekszik kitűnni az európai és ázsiai riválisok közül.

Az Omoda 5 műszaki tartalma nem tartogat meglepetéseket, a kínai autóknál szinte bevett 1,6 literes, turbós benzinmotorral készül, 197 lóerőre és 290 Nm nyomaték leadására képes, amivel 7,8 másodperc alatt gyorsul százra. A legújabb divat szerint szabták a belső terét is, ahol két 10,25 colos képernyő került a műszerfalra.

A gyártója kiemeli, és büszke is lehet rá, hogy az Omoda 5 elnyerte az ötcsillagos minősítést az Euro NCAP egyre szigorúbb töréstesztjén, a felszereltségének több mint egy tucat vezetéstámogató is a része. A Chery célja, hogy ebből a modellből évente 200 ezer példányt exportáljon, amiből az idei év első félévében 70 ezret sikerült is teljesíteni.

Európába jöttek

Nem először jelenik meg Európában a Chery egyik érdekeltsége. 2007-ben egy szingapúri vállalattal közösen alapították a Qoros márkát, amit Európa meghódítására terveztek, és állítólag nagyon jó autó lett, de nem volt elég olcsó ahhoz, hogy ismeretlenül is hódítson. 2006 óta Olaszországban pedig DR márkanéven kínálják a Chery Tiggo szabadidő-autóit.

Európában elsőként az olasz és spanyol piacokon lesz kapható az Omoda, de a márka hamarosan további országokba is megérkezik. A tervek szerint idén ősszel nyitnak nálunk, de a bejelentésben nem részletezték, hogy melyik cég lesz a magyarországi importőr, és milyen hálózattal indul a forgalmazás.

Ez is érdekelhet:

A Roverből lett autómárka jövőjét jelenti ez az autó

Ide jutott a Rover utódja, amióta kínai tulajdonban van.

Két újabb elektromos autót hoz az európai utakra a BYD

A Tesla és a Volkswagen ellenfelének szánják.

Formás elektromos kombit hoz Európába a Nio

Ha elektromos autóból kombit szeretnél, erre érdemes lenne várni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

A Bugatti Veyron és a Škoda Octavia dizájnerét vették fel az MG-hez

További cikkeink a témában