A kínai autók nem a spájzban, hanem már az utakon vannak, és most bejelentették, hogy rövidesen egy újabb márkát hoz Európába az egyik legnagyobb kínai autógyártó. Az Omoda 5 nevét és formáját még szokni kell.
A legismertebb kínai autómárkák közé tartozik a Chery, ami a kilencvenes évek végén a legelső Seat Toledo licencével kezdte az autógyártást, majd azzal keltette fel a figyelmet, hogy elkészítette a Daewoo Matiz szinte tökéletes másolatát. Az eltelt két évtizedben rengeteget fejlődött a Chery, az egyik legnagyobb kínai autóexportőr lett, és most Európát vették célkeresztbe.
Európában nem a Chery márkát vezetik be, hanem egyik új modellsorozatuk nevéből lesz márkanév.
Az Omoda egyelőre furcsán hangzik a fülünknek, még szoknunk kell, de más távol-keleti márkákkal is voltunk már így. A Chery tervei szerint az Omoda nem az olcsó, hanem a divatos autókat kereső, fiatalos európai vevőknek készül.
Mi mással is kezdhetné egy újonnan létrehozott autómárka, mint egy szabadidő-autóval,
és az Omoda első modellje, az Omoda 5 is egy crossover lett. A 4,4 méter hosszú újdonság elég népes kategóriába érkezik, és hatalmas, organikus formájú hűtőmaszkjával igyekszik kitűnni az európai és ázsiai riválisok közül.
Az Omoda 5 műszaki tartalma nem tartogat meglepetéseket, a kínai autóknál szinte bevett 1,6 literes, turbós benzinmotorral készül, 197 lóerőre és 290 Nm nyomaték leadására képes, amivel 7,8 másodperc alatt gyorsul százra. A legújabb divat szerint szabták a belső terét is, ahol két 10,25 colos képernyő került a műszerfalra.
A gyártója kiemeli, és büszke is lehet rá, hogy az Omoda 5 elnyerte az ötcsillagos minősítést az Euro NCAP egyre szigorúbb töréstesztjén, a felszereltségének több mint egy tucat vezetéstámogató is a része. A Chery célja, hogy ebből a modellből évente 200 ezer példányt exportáljon, amiből az idei év első félévében 70 ezret sikerült is teljesíteni.
Európába jöttek
Nem először jelenik meg Európában a Chery egyik érdekeltsége. 2007-ben egy szingapúri vállalattal közösen alapították a Qoros márkát, amit Európa meghódítására terveztek, és állítólag nagyon jó autó lett, de nem volt elég olcsó ahhoz, hogy ismeretlenül is hódítson. 2006 óta Olaszországban pedig DR márkanéven kínálják a Chery Tiggo szabadidő-autóit.
Európában elsőként az olasz és spanyol piacokon lesz kapható az Omoda, de a márka hamarosan további országokba is megérkezik. A tervek szerint idén ősszel nyitnak nálunk, de a bejelentésben nem részletezték, hogy melyik cég lesz a magyarországi importőr, és milyen hálózattal indul a forgalmazás.
Ez is érdekelhet: