Jelenleg még nincs túl sok tágas kombi a tisztán elektromos hajtású modellek közt, de az egyik legújabbat a kínai Nio hozza el az európai piacra. Az ET5 Touring a formájával és a paramétereivel is hódíthat.

Szabadidő-autót rengeteget találsz az elektromos hajtású modellek közt, a manapság kevésbé divatos, de kétségkívül praktikus kombit viszont annál kevesebbet. Európában nyugatabbra az MG kínálja az MG 5-öst, míg a Stellantis is bejelentette már az Opel Astra és a Peugeot 308 elektromos kombiját, de azokra még várnunk kell. A Nio ET5 Touring ezeknél egy kategóriával feljebb pozícionált, ami a paramétereit illeti.

4,79 méteres hosszával és 2,89 méteres tengelytávjával az új Touring méretei szinte megegyeznek a 2021-ben bemutatott lépcsőshátú ET5-ével, de a hosszabb tetővonal miatt hátul még az üvegtetővel együtt is nagyobb a fejtér. A szedán 386 literes csomagterével szemben a kombi 450 litert kínál, és akinek ez nem elég, a hátsó üléstámlák ledöntésével 1300 literesre növelheti a rakteret, vagy 1400 kilogrammot vontathat is.

A riválisoknál nagyobb akkumulátort kap az ET5 Touring, a 75 és 100 kilowattórás változattal 435 és 560 kilométer a hatótáv a WLTP mérés szerint, tölteni egyenáramú töltőnél 125 és 140 kilowattal lehet, de a Nio dolgozik az akkumulátorcserélő állomásokon is, ahol mindennel együtt hat perc alatt kaphat teli akkut az autó.

Mind a két változat kétmotoros, összkerékhajtású, 490 lóerős teljesítménnyel, ami bőven elegendőnek hangzik.
A paraméterein kívül a formájával is hódíthat az ET5 Touring, eltalált arányú karosszériát rajzoltak hozzá a Nio dizájnerei.

A letisztult belső terében szinte mindent az érintőképernyőről lehet kezelni, az opciók közt szellőztethető és masszázsfunkciós ülések is vannak. A Nio egyelőre csak egyes nyugat-európai országokban kapható, pedig az ET5 Touring ígéretesen hangzik, bár az utónevéhez a BMW-nek lesz majd egy pár szava.

Ez is érdekelhet:

Ígéretes számokkal jön a Tesla Model 3 kínai ellenfele

1000 kilométeres hatótávot ígér az új Nio.

Prémiummárkák ellenfele lenne a legújabb kínai autó

A Q8 e-tront veszi célkeresztbe a Nio újdonsága.

A Nio megnyitotta első európai akkumulátorcserélő állomását

Az egyszeri niós begurul a kocsijával ebbe a dobozba, a robotok öt perc alatt kicserélik a lemerült akkut egy feltöltöttre és már lehet is menni tovább.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés