Jelenleg még nincs túl sok tágas kombi a tisztán elektromos hajtású modellek közt, de az egyik legújabbat a kínai Nio hozza el az európai piacra. Az ET5 Touring a formájával és a paramétereivel is hódíthat.
Szabadidő-autót rengeteget találsz az elektromos hajtású modellek közt, a manapság kevésbé divatos, de kétségkívül praktikus kombit viszont annál kevesebbet. Európában nyugatabbra az MG kínálja az MG 5-öst, míg a Stellantis is bejelentette már az Opel Astra és a Peugeot 308 elektromos kombiját, de azokra még várnunk kell. A Nio ET5 Touring ezeknél egy kategóriával feljebb pozícionált, ami a paramétereit illeti.
4,79 méteres hosszával és 2,89 méteres tengelytávjával az új Touring méretei szinte megegyeznek a 2021-ben bemutatott lépcsőshátú ET5-ével, de a hosszabb tetővonal miatt hátul még az üvegtetővel együtt is nagyobb a fejtér. A szedán 386 literes csomagterével szemben a kombi 450 litert kínál, és akinek ez nem elég, a hátsó üléstámlák ledöntésével 1300 literesre növelheti a rakteret, vagy 1400 kilogrammot vontathat is.
A riválisoknál nagyobb akkumulátort kap az ET5 Touring, a 75 és 100 kilowattórás változattal 435 és 560 kilométer a hatótáv a WLTP mérés szerint, tölteni egyenáramú töltőnél 125 és 140 kilowattal lehet, de a Nio dolgozik az akkumulátorcserélő állomásokon is, ahol mindennel együtt hat perc alatt kaphat teli akkut az autó.
Mind a két változat kétmotoros, összkerékhajtású, 490 lóerős teljesítménnyel, ami bőven elegendőnek hangzik.
A paraméterein kívül a formájával is hódíthat az ET5 Touring, eltalált arányú karosszériát rajzoltak hozzá a Nio dizájnerei.
A letisztult belső terében szinte mindent az érintőképernyőről lehet kezelni, az opciók közt szellőztethető és masszázsfunkciós ülések is vannak. A Nio egyelőre csak egyes nyugat-európai országokban kapható, pedig az ET5 Touring ígéretesen hangzik, bár az utónevéhez a BMW-nek lesz majd egy pár szava.
Ez is érdekelhet: