A Tesla riválisának alapították, de az európai prémiummárkákat is célkeresztbe vette a kínai Nio, és most két újabb elektromos autót is bemutattak, amiket az Audi Q8 e-tron ellenfelének szánnak.
Még egészen új márkának tekinthető a kínai Nio, hiszen csak 2017-ben mutatta be az első modelljét, de mivel mindjárt 2023-at írunk, ezért az elsőként megjelent típusa máris megérett a leváltásra. Az ES8 a márka kínálatának tetején állt, és a most leleplezett második generációja minden téren többet ígér, ezzel továbbra is a Nio csúcsmodellje lehet.
A jókora szabadidő-autó méretei tovább nőttek, a hossza hét centivel 5,1 méterre, a tengelytávja hat centivel 3,07 méterre bővült. A technikáját is továbbfejlesztették, az első és hátsó kerekeket hajtó elektromotorok 654 lóerős kombinált teljesítményével 4,1 másodperc alatt gyorsul százra, és a hatótávja még ennél is meggyőzőbb.
Az ES8-at háromféle akkumulátorral kínálja majd a Nio, az eddigi 75 és 100 kilowattórás mellett hamarosan elérhető lesz 150 kilowattórás csomaggal is. Már a legkisebbel is 465 kilométer a hatótávja, igaz, az optimistább kínai szabvány szerint, míg a legnagyobb akkuval 900 kilométert is meg lehetne tenni egy feltöltéssel.
A Nio másik újdonsága egy kupéformájú szabadidő-autó, ami az Audi Q8 e-tron Sportback ellenfelének ígérkezik. Az EC7 érdekessége, hogy a 0,23-as légellenállási együtthatója a kategória legjobbjának számít. A formás lemezek alatt ugyanaz a technika, mint az ES8-ban, de
3,8 másodperces nulláról százra gyorsulásra és 940 kilométeres hatótávra lesz képes.
A két új modellel együtt más újdonságokat is bejelentett a Nio, például egy 500 kilowattos töltésre képes villámtöltő oszlopot, és egy eddiginél gyorsabban működő akkumulátorcserélő állomást. A kínai gyártó modelljei már egyes európai piacokon is kaphatók, de egyelőre nem tudni, hogy az EC7 és ES8 is elérhető lesz-e felénk.
Ez is érdekelhet: