A Nio nevét nem most halljuk először, és a kínai autógyártónak ez a modellje indul a legnagyobb esélyekkel azért, hogy megvesse a lábát az európai piacon. Az EC6 ugyanis egy kupéformájú elektromos szabadidő-autó, és ez a legdivatosabb kategória manapság.

Már azzal letette a névjegyét a kínai Nio, hogy az elektromos hajtású szupersportautója rekordot autózott a Nürburgringen. A fiatal autógyártó nemrég mutatta be a Tesla Model S és Model 3 ellenfelének szánt ET7-et és ET5-öt, most pedig azt a modellt ismerheted meg, amivel az európai piac meghódítására készülnek a közeli jövőben.

Az EC6 egy kupéformájú elektromos szabadidő-autó, az egyik leginkább felkapott kategória manapság,

olyan riválisok ellen szánja a Nio, mint az Audi Q4 Sportback e-tron, a Volkswagen ID.5 és a BMW iX3. A dizájnt nézve a hátsó részén fel is fedezhetsz némi BMW-s inspirációt, és a Nio ezen a téren talán még jobban is sikerült, mint a BMW X4-ese.

A 4,85 méter hosszú EC6 belső tere már inkább a Mercedesére emlékeztet, legalábbis a kormánykerék mögötti műszeregységet és a középkonzolra állított érintőképernyőt éppen úgy helyezték el, mint a legújabb C-osztályban.

A műszerfal tetején látható „arc” a Nio hangvezérelt asszisztensének barátságos kijelzője.
A Nio kétféle változatban vezeti be az EC6-ost, és már az alapmodellje is 436 lóerőre és 610 Nm-re képes,

amivel 5,6 másodperc alatt gyorsul százra. A csúcsmodell teljesítménye 545 lóerő, a maximum nyomatéka 725 Nm, ez 4,7 másodperces gyorsulásra elég. A 70 és 100 kilowattórás akkumulátorral pedig 390 és 565 kilométeres hatótávolságot ígérnek.

Ez is érdekelhet:

Ígéretes számokkal jön a Tesla Model 3 kínai ellenfele

1000 kilométeres hatótávot ígér az új Nio.

És ezt olvastad már?
Tökéletes mindenes, csak a turbó zavar benne – Kia Sportage PHEV-teszt
.