A Rover nevet nem, de minden mást sikerült megszereznie a kínai tulajdonosának, amely a nagyon hasonló hangzású Roewe néven fejlesztette tovább a brit modelleket. A legújabb autójuk mutatja meg a márka jövőjét.
2005-ben végleg csődbe ment az MG Rover, és az angol autógyártót a kínai SAIC Motor szerezte meg a következő évben. A Rover nevet kivéve, azt ugyanis a Minit is gyártó BMW birtokolta, majd eladta a Fordnak, végül a Jaguar Land Roverhez került, hogy logikus módon a Land Rover és Range Rover gyártója rendelkezzen a Rover neve fölött is.
Kínában nem estek kétségbe, létrehozták a Roewe márkát, amely nem véletlenül hangzik úgy, mint ahogyan a kínaiak ejtik ki a Rovert.
Az angliai gyárakkal együtt a Rover 25 és Rover 75 gyártási jogát is megvették, és utóbbit egy pár évig még fejlesztették, és Roewe 750 néven, a kínai piacon elengedhetetlen nyújtott tengelytávú változatban is árulták.
Később saját fejlesztésű modelleket is bemutattak, de mivel a Roewe neve csak a hazájában csengett jól, ezért csakis Kínában árulják az autókat, más piacokra a szintén hozzájuk tartozó MG márka alatt kerül. A Roewe széles kínálata mára többféle méretű szedánt és szabadidő-autót tartalmaz, akár tisztán elektromos hajtással is.
Most pedig leleplezték azt az autót, ami megmutatja a Roewe jövőjét. A D7 egy tekintélyes méretű, 4,89 méter hosszú szedán, amelynek áramvonalas karosszériája, hűtőmaszk nélküli orra és rejtett kilincsei is mutatják, hogy elektromos autóról van szó. A legszebb a hátulja, a széles lámpákkal és a csinos légterelővel akár egy Jaguar is lehetne.
A Roewe kétféle változatot tervez a D7-ből, és mindegyikben egyetlen motor hajtja a kerekeket. 197 és 211 lóerős teljesítményük meglepően közel áll egymáshoz, 510 és 610 kilométeres hatótávjuk pedig bár jól hangzik, de a jóval megengedőbb kínai szabvány szerint mérték. A D7 még az idén gyártásba kerül – szívesen látnánk MG-ként az európai piacon is.
Ez is érdekelhet: