A Rover nevet nem, de minden mást sikerült megszereznie a kínai tulajdonosának, amely a nagyon hasonló hangzású Roewe néven fejlesztette tovább a brit modelleket. A legújabb autójuk mutatja meg a márka jövőjét.

2005-ben végleg csődbe ment az MG Rover, és az angol autógyártót a kínai SAIC Motor szerezte meg a következő évben. A Rover nevet kivéve, azt ugyanis a Minit is gyártó BMW birtokolta, majd eladta a Fordnak, végül a Jaguar Land Roverhez került, hogy logikus módon a Land Rover és Range Rover gyártója rendelkezzen a Rover neve fölött is.

Rover 75-ként mutatták be még 1998-ban, Kínában egészen 2016-ig gyártásban volt
Kínában nem estek kétségbe, létrehozták a Roewe márkát, amely nem véletlenül hangzik úgy, mint ahogyan a kínaiak ejtik ki a Rovert.

Az angliai gyárakkal együtt a Rover 25 és Rover 75 gyártási jogát is megvették, és utóbbit egy pár évig még fejlesztették, és Roewe 750 néven, a kínai piacon elengedhetetlen nyújtott tengelytávú változatban is árulták.

A látványos formájú Marvel R-t a kínai piacon a Roewe, az európain az MG emblémája alatt árulják

Később saját fejlesztésű modelleket is bemutattak, de mivel a Roewe neve csak a hazájában csengett jól, ezért csakis Kínában árulják az autókat, más piacokra a szintén hozzájuk tartozó MG márka alatt kerül. A Roewe széles kínálata mára többféle méretű szedánt és szabadidő-autót tartalmaz, akár tisztán elektromos hajtással is.

Most pedig leleplezték azt az autót, ami megmutatja a Roewe jövőjét. A D7 egy tekintélyes méretű, 4,89 méter hosszú szedán, amelynek áramvonalas karosszériája, hűtőmaszk nélküli orra és rejtett kilincsei is mutatják, hogy elektromos autóról van szó. A legszebb a hátulja, a széles lámpákkal és a csinos légterelővel akár egy Jaguar is lehetne.

A Roewe kétféle változatot tervez a D7-ből, és mindegyikben egyetlen motor hajtja a kerekeket. 197 és 211 lóerős teljesítményük meglepően közel áll egymáshoz, 510 és 610 kilométeres hatótávjuk pedig bár jól hangzik, de a jóval megengedőbb kínai szabvány szerint mérték. A D7 még az idén gyártásba kerül – szívesen látnánk MG-ként az európai piacon is.

Ez is érdekelhet:

Európában is leleplezték az MG elektromos roadsterét

A Cybersterrel tér vissza a roadsterek közé az MG.

Formás elektromos kombit hoz Európába a Nio

Ha elektromos autóból kombit szeretnél, erre érdemes lenne várni.

Tizenkét európai autó, ami csak Kínában kapható

Európai márkák termékei, de mi nem kapjuk meg ezeket a típusokat.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Rebellis Rolls-Royce az izmos Ghost Black Badge

Húszéves Porsche szupersportautóra fejlesztett új sportgumit a Michelin

A Mercedes elismerte, hogy mellényúlt a Hamiltont váltó pilótával

További cikkeink a témában