Az utóbbi években megszokhattuk, hogy szinte minden multinacionális vállalat megváltoztatta, modernebbre cserélte a logóját, és ez a trend most az OMV-t is elérte. A töltőállomásokon is kicserélik a közel három évtizede használt logót.
Az OMV története már 1956-ban elkezdődött, amikor Österreichische Mineralölverwaltungs Aktiengesellschaft néven az osztrák állam átvette az olaj és gáz feldolgozását és forgalmazását, a neve az osztrák ásványolaj-kezelő részvénytársaság rövidítéséből született. Négy évvel később nyitott meg a schwechati olajfinomító, amit biztosan láttál már, ha Bécs felé autóztál.
A nyolcvanas évek végén elindult a társaság privatizációja, és furcsán hangzik, de
az első saját márkás töltőállomásuk az alapítás után sokkal később, csak 1990-ben nyitott meg
Bécs közelében. A cégnek és a kútnak akkor még ÖMV volt a neve, amit 1995-ben, a nemzetközi terjeszkedéssel együtt változtattak OMV-re, azóta tehát ékezet nélkül kell írni a nevét. Az első kút megnyitása után négy hónap alatt 345 korábbi Aral és Elan töltőállomás nevét változtatták meg Ausztriában.
A változó világunkban ritkaság, hogy azóta, tehát csaknem harminc éve velünk van az OMV kék és zöld arculata, és a jól ismert logója.
A cég azonban mára jóval többet jelent egy olajtársaságnál, ezért idejét látták annak, hogy az emblémáját is modernebbre cseréljék. A dupla OMV felirat egy kerek szimbólumnak adja át a helyét, és a színeket is megújították.
Az új dizájnt fokozatosan vezetik be hét ország mintegy ezer OMV töltőállomásán, amelyek naponta több mint 650 ezer vásárlót szolgálnak ki. A következő három évben Magyarország mellett Ausztriában, Romániában, Szlovákiában, Csehországban, Bulgáriában és Szerbiában is megjelenik az OMV új arculata, amihez az 1994-ben bevezetett Viva shopok logója is hozzátartozik.
Még egy olajtársaságos sztori jöhet?