Az Opel ikonikus sportkupéja volt a szuperáramvonalas Calibra, amely sosem kapott igazi utódot, pedig a német gyártónál dolgoztak a második generációján, de a prototípusa valamiért nem került napvilágra.

1989-ben, amikor az Opel a frankfurti autószalonon bemutatta a Calibrát, az áramvonalas sportkupé azonnal lenyűgözte a közönséget. A kétajtós újdonság nemcsak aerodinamikusnak tűnt, hanem valóban az is volt, a karosszéria 0,26-os légellenállási együtthatója akkoriban rekordot jelentett, és még manapság is kedvező értéknek számítana.

A Calibra a Vectra alapjára épült, kétliteres négyhengeres és 2,5 literes V6-os motorral kínálták, akár összkerékhajtással is.

1997-ig összesen 239 ezer példánya készült, ami azt jelenti, hogy többet adtak el belőle, mint a riválisának tekinthető Fiat Coupéból és Volkswagen Corradóból együttvéve, és a később érkező Peugeot 406 Coupé sem tudta megismételni ezt a sikert.

Logikusnak tűnt, hogy az Opel elkészíti a Calibra utódját, de az autót mégsem mutatták be.

A rüsselsheimi márka helyette a Bertone stúdióval építette meg az Astra Coupét, majd a kevésbé csinos Astra kupé-kabrió és a vászontetős Cascada alkotta az Opel kompakt kétajtósainak sorát. Pedig a Calibra utódja is készült, csak éppen sosem állították ki.

Az Opel gyári raktárában, a prototípusok között rejtőzik a második generációs Calibra életnagyságú modellje,

ami mindennél jobb bizonyítéka annak, hogy a németeket foglalkoztatta az utódlás gondolata. A dizájnja az első széria továbbfejlesztésével született, rövidebb orrával és továbbra is áramvonalas alakjával sikeres is lehetett volna.

A műszaki tartalmat csak találgatni lehet, de nem tévednénk nagyot, ha azt mondanánk, hogy a korabeli Vectra alapjára épült volna az új Calibra.

A General Motors palettájáról válogatva az orrában az 1,8 literes, 125 lóerős szívómotortól a 2,3 literes, 230 lóerős turbómotorig számtalan erőforrás helyet kaphatott volna, az erősebbek a szintén GM-hez tartozó Saabtól ismerősek.

Sosem tudjuk meg, hogy az Opel miért nem fejlesztette sorozatgyártásig a Calibra második generációját, talán a GM nem akart házon belüli konkurenciát teremteni a Saab 9-3 Viggennek, vagy nem látták megtérülőnek a projektet az ezredforduló táján, amikor annyira népszerűek lettek az egyterű autók. Mindenesetre szegényebbek lettünk egy izgalmas sportkupéval.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában