A márka városi crossovere benzinmotorral és hibridként is kapható, de elektromos meghajtás illik hozzá igazán.

Az új Opel Mokka – olvasható az új Opel Mokka oldalán. Enélkül is feltűnő lenne, mert jó stellantisos szokás szerint ennél a típusnál is egy ún. szín az alapáras – még a fehér is plusz százezer forint –, és mivel ez a lagúnazöld nevű türkiz a kommunikációs szín is, a tesztautó is ilyen fényezést kapott. Ezzel akkor is könnyen kitűnne az autók sajnálatosan szürkés tömegéből, ha ez nem a fekete tetős GS változat lenne, de az, és 80 ezer forintért a motorházteteje is fekete, így pedig kifejezetten vagány jelenség, nagyon illik hozzá új Opelek Vizor nevű, fekete orrkiképzése.

Ráadásul a Mokka – opeles szokás szerint ábécésorrendben B-nek nevezett – második generációja már 2020-as bemutatásakor is arányos, karakteres, vonzó karosszériát kapott, nem véletlen írt róla Rácz kolléga Ránézel, és igazából minden más már mindegy is címmel tesztet. Történetesen az is az elektromos volt, mint jelen tesztünk alanya, csak ez már a modellfrissített változat. Ezt legkönnyebben az emblémáról lehet észrevenni, ez már az új, modernebb és fekete Blitz, amelyet a csomagtérajtón jobban lehet tanulmányozni, mint elöl, fekete alapon. Változott még valamennyire a lökhárító és a menetfény, mivel azonban a Mokka formája még mindig frissnek hat, elég volt csak minimálisan igazítani a külsején.

Továbbra is létezik háromhengeres benzines és immár Hybridnek hívott mild hibrid, meg persze teljesen elektromos Mokka is, utóbbi egy ideje már nem Mokka-e, hanem Mokka Electric néven kapható, és már a facelift előtt megkapta a 136 helyett 156 lóerős villanymotort és az 50 helyett 54 kilowattórás aksit. Ezzel már „akár 403 kilométer” a hatótávja, ami egy, a mérete miatt is elsősorban városba való crossovernél teljesen jó érték, és mivel a gyár által megadott, WLTP szerinti 15,5-15,6 kWh/100 km átlagfogyasztáshoz képest a tesztátlag 15,8 lett, akár még hihető is, hogy a valóságban is létezik olyan ideális helyzet, amikor kijön közel ez az érték. Egyébként 340-350 kilométerrel számolhatunk, ami szintén elegendő, és mivel akár 100 kilowattal is tölthető, fél óra sem kell a 80 százalékos töltöttségi szint eléréséhez.

A beltérben is keveset módosítottak. Új a kormány, az egyik értelmetlen divattrend szerint sajnos nem kerek, hanem lapított, de legalább jó fogású, valódi gombokkal, nem érintős izékkel, és persze az új logóval. Rendes gombjai vannak a klímapanelnek is – vagyis megmaradt a klímapanel, nagy öröm ez manapság! –, a képernyők pedig már alapáron tízcolosak. A középső érintőkijelző alatt továbbra is ott találjuk a tekerős hangerőállítót, az infotainment gyorsgombjainak egy része viszont már a monitorra költözött.

A Mokka külsejéhez hasonlóan nincsenek öncélú dizájnkodások a műszerfalon vagy az utastérben sem, kellemes az összhatás, az anyagok a prémiumkategóriától innen tisztességesek. Elöl kényelmesen elférni, nagyobb szó, hogy a 4,15 méter hosszú autóban hátul is van elegendő hely, főleg, ha a Mokka Electric karakterének megfelelően nem expedíciós célra, hanem városi-elővárosi utazásra használjuk.

Ott bőven elég a képessége, kulturáltan, kellő dinamikával lehet közlekedni vele. „A vezetési élmény villanyautós értelemben értendő: csendben, kényelmesen haladhatunk vele, a teljesítményt és nyomatékot csökkentő – és persze a hatótávot növelő – eco- vagy normál módban is tarthatjuk vele a forgalom ritmusát, padlógázra vagy sportmódban rendelkezhetünk az Astra teljes képességével, de ez nem nyújt annyi pluszt, amennyit kilométerben vesztünk vele.” Majdnem tökéletes ide ez a mondat, amelyet az Opel Astra Electric kombiról írtam, csak az Astrát kell Mokkára cserélni – ez ugyanis pontosan ugyanaz a hajtáslánc, és a jóval rövidebb, kicsit magasabb, kicsit könnyebb Mokkában hasonlóan is teljesít.

Bár sportmód csak a GS változatban van, súlyos tévedés volna sportváltozatnak hinni, ez egy felszereltségi és dizájncsomag, nem lesz tőle sportautó a Mokka Electric, ha pedig nem az, akkor ennél többre nincs szükség. Autópályán azért lenne: a 150 km/óra végsebesség nem azért kevés, mert nálunk legálisan szabadna bárhol gyorsabban menni, hanem mert hiányzik a tudat, hogy egy helyzetből akár kigyorsítással is menekülhetünk. A megoldás, hogy nyáron péntek délután kell a Balatonra menni, és vasárnap este Budapestre, akkor adottak a villanyautóknak kedvező feltételek.

Opel Mokka 8,7 millió forinttól kapható, de az háromhengeres, ha sokalljuk – a hengert, nem az árat –, elektromos változatba 14 millióért ülhetünk. Ez az Edition felszereltségi szintet jelenti, a feketére festett tetőt, sötétített hátsó ablakokat, első kartámaszt, hangulatvilágítást, alumíniumpedálokat, tolatókamerát és sportmódot tartalmazó GS felára félmillió forint. Ha például kulcs nélküli indítást is szeretnénk, akkor már meg kell venni a 890 ezer forintos technológia csomagot, akkor viszont már LED mátrix fényszórós, navigációs, holttérfigyelős, elektromosan állítható és behajtható külső tükrös, kormányfűtéses, indukciós telefontöltős, adaptív tempomatos Mokkánk lesz.

A racionális villanyautó szerintem kicsi, de azért négy felnőttnek megfelelő, nem teszi túl nehézzé az akkumulátor, de azért legalább 300 kilométer a hatótávja, képes gyorstöltést fogadni, és a közegében kellően dinamikusnak érződik. A Mokka Electric ilyen, és még jól is néz ki.

(Fotó: Csordás Gábor)

Opel Mokka Electric

  • Teljesítmény, nyomaték: 115 kW (156 LE), 260 Nm
  • Akkumulátor (bruttó/nettó): 54/50,8 kWh
  • Gyorsulás (0–100 km/óra): 9,0 mp
  • Végsebesség: 150 km/óra
  • Hosszúság/szélesség/magasság: 4150/1787/1515 mm
  • Tengelytáv: 2561 mm
  • Csomagtartó: 310–1060 liter
  • Saját tömeg: 1615 kg
  • Fogyasztás (gyári/teszt): 15,5-15,6/15,8 kWh/100 km
  • Ár (Edition, akciós): 13 990 000 Ft
  • formás karosszéria, jól mutatnak rajta a fekete elemek
  • elegendő helykínálat
  • kellően dinamikus, mégis takarékos
  • csendes, kulturált, kényelmes
  • külön klímapanelje van
  • a technológia csomaggal jól felszereltté válik
  • nagy a hatótávja, tudja a gyári fogyasztási értéket
  • nincs e-pedál mód
  • alacsony a végsebessége
Player-méter
8
Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés