Hetven évvel ezelőtt mutatta be az Opel az első tömeggyártású német kombit, az Olympia Rekord Caravant, mely a limuzin kényelmével és a kisáruszállító praktikumával hamar népszerű lett.

Nagyszerűen mutatja a praktikus kombik népszerűségét, hogy még a divatos szabadidő-autók is csak nagyon nehezen tudják kiszorítani a kínálatból ezeket az autókat. Amikor az 50-es évek elején megjelent az Olympia Rekord, akkor a hagyományos kétajtós szedán és a teherautó-változat mellett már a kettő ötvözetéből született kombit is bemutattak.

Oldalra nyíló csomagtérajtaján keresztül könnyen hozzáférhető az Olympia Rekord Caravan raktere.

Ekkoriban még nem volt furcsaság, ha egy gyártó kétajtós karosszériát kínált, ezért az Opel kombija is teljesen szokványos jelenség volt, de még a 80-as évek Kadettjából is készült ilyen változat. Az első sor könnyen megközelíthető az oldalajtókon keresztül, a hátsóhoz pedig az ülések döntésével lehet hozzáférni. 1935-ben jelent meg az Opelnél az Olympia név, mert a náci Németországban akkoriban ennyire várták a következő évben megrendezett eseményt.

1953-ban mutatták be az Olympia Rekordot, melynek karosszériája egyértelműen amerikai ihletésű. A kerekded lemezeket gazdagon díszítették, mindenhol csillogó krómok futnak az Opelen, továbbá minden évben frissítettek az autón, ezért változatos hűtőrácsokkal készültek Olympia Rekordok. Nagyjából 580 ezer készült belőle, ami a második legsikeresebb autóvá tette Németországban, természetesen a Volkswagen Bogár után.

1,5 literes, 40 lóerős és 94 Nm nyomatékú motorjával akár 115 km/órás sebességgel is száguldhatott a német autópályán.

Könnyen pakolható és egyszerűen tisztítható csomagtartója az ülések döntésével raktérré alakult, így akár közel 500 kilogrammnyi terhet is szállíthat az Olympia Rekord Caravan, de bátran lehet kempingezni is benne. Reklámjaiban gyakran ajánlotta kirándulásokhoz a 6710 német márkáért kínált (a Volkswagen Bogár 4000 márka körül volt elérhető), 4,2 méteres kombit az Opel.

1957 augusztusában befejezték az Olympia Rekord gyártását, helyét átadta a jóval modernebb és kényelmesebb, négyajtós karosszériával elérhető Rekord P1-nek, mely úgy néz ki, mintha a Chevrolet Bel Air európai unokatestvére volna.

Ez is érdekelhet:

Minden kerek – 30 éves az Opel Corsa B

Kedves, biztonságos, takarékos, vagy akár sportos is lehet a most harmincéves, második generációs Opel Corsa.

Az örökös második – 25 éves az Opel Astra G

Ha egy kicsit figyelsz, nincs olyan nap, hogy ne látnál G Astrát.

40 éves az Opel örökifjú kisautója – a Corsa-sztori

Mutatjuk a Corsa történetének legérdekesebb állomásait.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában