A nyugati márkák kivonultak, a kínaiak feltörtek.

Az Avtostat orosz elemzőintézet előzetes adatai szerint decemberben éves összevetésben 58 százalékkal, 56 745-re csökkent az értékesítés, amely 10 százalékkal haladja meg a novemberi számokat.

A teljes piac több mint 60 százaléka öt, orosz és ázsiai márkára korlátozódott:

  • Lada (19 677 db)
  • Chery (7815 db)
  • Geely (4483 db)
  • Haval (4406 db)
  • Kia (3532 db)

A top 10 autótípus:

  • Lada Granta (12 107 db, ez a teljes piac 21%-a)
  • Chery Tiggo 7 Pro (3670 db)
  • Lada Niva Travel (3572 db)
  • Lada Niva Legend (2578 db)
  • Geely Coolray (2453 db)
  • Omoda C5 (1085 db)
  • Haval F7 (1527 db)
  • Geely Atlas Pro (1260 db)
  • Chery Tiggo 4 (1206 db)
  • Haval Jolion (1201 db)

A havi értékesítési adatokból kiderült, hogy az ukrajnai háború miatt Oroszországból kivonuló nyugati cégek által hagyott űrt kínai gyártók töltötték be. Az év első tíz hónapjában Oroszország volt a kínai autók hatodik legnagyobb exportpiaca.

Haval F7, hogy ilyet is láss

Oroszországban az autóeladásokat tekintve a legjobb év 2012 volt, akkor csaknem hárommillió új autó talált vevőre. Az ország elleni nemzetközi szankciók és a gazdasági visszaesés miatt az autópiaci forgalom 2012 és 2016 között csaknem ötven százalékkal esett vissza. 2019-ben 1,759 milliót, 2020-ban 1,6 milliónál is kevesebb új autót értékesítettek az Oroszországban tevékenykedő európai vállalatot tömörítő AEB adatai szerint.

(Forrás: Avtostat. Nyitókép: Chery Tiggo 7 Pro)

Ez is érdekelhet:

A Lada jövőre gyártásba adná az első elektromos autóját

A Daciából épített Largus adja majd az elektromos autó alapját.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ráhúzta egy taxis a kormányt egy bringásra az Alagút bejáratánál, aztán a kijáratnál kiszállt és elé állt

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

További cikkeink a témában