A nyugati márkák kivonultak, a kínaiak feltörtek.
Az Avtostat orosz elemzőintézet előzetes adatai szerint decemberben éves összevetésben 58 százalékkal, 56 745-re csökkent az értékesítés, amely 10 százalékkal haladja meg a novemberi számokat.
A teljes piac több mint 60 százaléka öt, orosz és ázsiai márkára korlátozódott:
- Lada (19 677 db)
- Chery (7815 db)
- Geely (4483 db)
- Haval (4406 db)
- Kia (3532 db)
A top 10 autótípus:
- Lada Granta (12 107 db, ez a teljes piac 21%-a)
- Chery Tiggo 7 Pro (3670 db)
- Lada Niva Travel (3572 db)
- Lada Niva Legend (2578 db)
- Geely Coolray (2453 db)
- Omoda C5 (1085 db)
- Haval F7 (1527 db)
- Geely Atlas Pro (1260 db)
- Chery Tiggo 4 (1206 db)
- Haval Jolion (1201 db)
A havi értékesítési adatokból kiderült, hogy az ukrajnai háború miatt Oroszországból kivonuló nyugati cégek által hagyott űrt kínai gyártók töltötték be. Az év első tíz hónapjában Oroszország volt a kínai autók hatodik legnagyobb exportpiaca.
Oroszországban az autóeladásokat tekintve a legjobb év 2012 volt, akkor csaknem hárommillió új autó talált vevőre. Az ország elleni nemzetközi szankciók és a gazdasági visszaesés miatt az autópiaci forgalom 2012 és 2016 között csaknem ötven százalékkal esett vissza. 2019-ben 1,759 milliót, 2020-ban 1,6 milliónál is kevesebb új autót értékesítettek az Oroszországban tevékenykedő európai vállalatot tömörítő AEB adatai szerint.
(Forrás: Avtostat. Nyitókép: Chery Tiggo 7 Pro)
Ez is érdekelhet: