A Bugatti valamiért nem akarta megmutatni a világnak, pedig minden idők legsikeresebb versenyautója, a Type 35 ihlette azt a prototípust, amiről most nyilvánosságra kerültek az első képek.
A Bugatti nevét a jellegzetes kék színre fényezett versenyautók tették legendássá a múlt század húszas-harmincas éveiben, és egy ebből a korszakból származó típusnak állított emléket az a prototípus, ami öt éve készült, de csak most láthattunk róla először képeket. Ki tudja, hogy miért nem mutatták be, pedig nagyon izgalmasan néz ki.
A prototípust a Type 35 ihlette, ami a világ legsikeresebb versenyautójának számított,
1924 és 1930 között állítólag kétezer győzelem fűződik a típus nevéhez. A márkát alapító Ettore Bugatti büszkesége volt az autó, amit a korabeli csúcstechnikával szereltek fel. A kétliteres, nyolchengeres motorja 95 lóerőt teljesített, a végsebessége elérte a 190 km/órát.
A sikerek eleinte csak nem akartak jönni, ezért egy nagyobb, 2,3 literes, kompresszorral izmosított motort szereltek be,
amivel a teljesítménye 140 lóerőre, a végsebessége 215 km/órára nőtt. Ettore Bugatti felismerte, hogy az erő mit sem ér egy nehéz autóban, ezért minél könnyebb konstrukciót tervezett, a versenygép rajtra kész állapotban csak 750 kilogrammot nyomott.
A Type 35 különböző változatai számtalan Grand Prix-t nyertek, diadalmaskodtak a Targa Florio és a Nürburgring futamain is.
Az évek során körülbelül 340 példánya épült, amivel még sokáig versenyeztek, de alig egy maroknyi maradt fenn mára. A legendás Bugatti utánozhatatlan formáját eleveníti fel a néhány éve épült koncepció.
A prototípust nem a Bugatti molsheimi főhadiszállásán tervezték, hanem az Uedelhoven Studios műhelyében, Ingolstadthoz közel.
A német stúdióban számtalan tanulmányautó épült már, olyan látványos modellek fűződnek a nevéhez, mint a Cupra Tavascan, a Hyundai Prophecy, a Koenigsegg Gemera és a Genesis Essentia.
A modern koncepció hűen idézi az elődje versenyautóformáját a különálló kerekekkel, a kétüléses utastérrel és az olyan izgalmas részletekkel, mint a műszerfalra került stopperóra. Ki tudja, hogy a Bugatti miért nem leplezte le végül a Type 35 utódját, amire akár limitált szériás különlegességként lenne is kereslet a gyűjtők körében.