A Zonda és a Huayra után a Pagani bemutatta a legújabb szupersportautóját. Az Utopia stílusa a hatvanas évek versenyautóit idézi, és talán az utolsók között tarthatta meg a 12 hengeres biturbó motorját.
Hat évig dolgoztak rajta, és a hatvanas évek pályaversenyautói ihlették a legújabb Pagani stílusát. Az Utopia névre keresztelt szupersportkocsi nem olyan élekkel szabott formájú, mint a Zonda, és nem is olyan összetett, mint a Huayra. A légbeömlő nyílások, a fényszórók, a visszapillantók és a küszöbök mégis a márkára jellemző különleges alakúak lettek.
A formája lehet, hogy letisztultabb lett, de az Utopia tervezésénél is a tökéletes aerodinamikára törekedtek.
A légbeömlőket még inkább a karosszériába integrálták, a hátsó légterelő pedig két állítható részből áll, amit az aktív futóművel összhangban mozgat az autó. A Huayra sirályszárnyas ajtóihoz képest az Utopia előre-felfelé nyíló ajtókat kapott.
A belső tér legizgalmasabb része egyértelműen a manuális váltó karja, amelynek kulisszája alatt látható maradt a szerkezet.
A műszerfal a Huayra stílusát idézi, de ahhoz képest a műszerek közti kijelző nagyobb lett, a középkonzolról pedig teljesen hiányzik a képernyő, a középre tett kerek műszerek és a kapcsolók csak fokozzák a vintázs hatást.
Az Utopia az utolsók között tarthatta meg a Mercedes-AMG-től származó 6 literes biturbó V12-es benzinmotorját,
amely itt 864 lóerőre képes (a Huayra Imola változatában 840 lóerős volt), a maximum nyomatéka 1100 Nm. Szintén érdekesség, hogy a szekvenciálison kívül szintén hétfokozatú manuális váltóval is rendelhető majd az autó.
A Pagani még nem árulta el, hogy milyen nehéz, és mennyire gyors lett az Utopia, de azt igen, hogy
adók nélkül is 2,15 millió euróba kerül majd, ami több mint 850 millió forintnak felel meg.
A villamosítás nélküli klasszikus szupersportautók egyik utolsó képviselőjéből az első példányokat 2023 áprilisában vehetik át a szerencsések.
Ez is érdekelhet: