Hamarosan itt a Huayra utódja, és a kifutó széria egyik legizgalmasabb változata a most bemutatott Codalunga, amiből csupán öt példányt gyárt a Pagani, és a hétmillió eurós ára ellenére már mindegyiknek megvan a vevője.
Olaszul minden jobban hangzik, elég csak megnézni az olasz autómárkák kínálatát. Az Alfa Romeo négylevelű lóheréje a Quadrifoglio, a Maserati négyajtós szedánja a Quattroporte, és most itt a Pagani hosszúfarkú változata, a Codalunga. Mennyivel dallamosabb, mint a McLarennél a Longtail, vagy a Porschénél a Langheck!
A Pagani egy ideje már a Huayra utódján dolgozik, de ahogyan a Zonda is sokáig búcsúzott, ennek a modellnek is lesz egy pár különkiadása. A legújabb a Huayra Codalunga, amelyen két megbecsült vevő kérésére négy évig dolgoztak, és amelynek
a gyártását a Pagani exkluzív műhelye, a Grandi Complicazioni fogja végezni.
A nyújtott hátsójú sportautók hagyománya évtizedekre vezethető vissza, és
Horacio Pagani számára a Porsche 917-es adta az ihletet a Huayra új változatához.
A Codalunga éppen olyan elegáns, mint a hatvanas-hetvenes évek versenyautói, a 36 centiméterrel nyújtott formáját a nyitott hátsó részén jól látható kipufogórendszer teszi izgalmasabbá.
A négy csőben végződő kipufogórendszer titániumból és kerámiából készült, és csak 4,4 kilogrammot nyom, ez is hozzájárul ahhoz, hogy a Huayra Codalunga mindössze 1280 kilogramm. A 6 literes biturbó V12-es AMG-motor bőven elegendő hozzá, mivel
a teljesítményét 840 lóerőre, a maximum nyomatékát 1100 Nm-re növelték.
A Huayra Codalunga a legapróbb részletig igényesen kidolgozott belső teret kapott, amit természetesen a vásárlók kívánságaira szabnak. Nem lesznek sokan, a Pagani ugyanis összesen öt példányt készít, és mindegyiknek megvan a vevője. Még akkor is, ha az ára nettó hétmillió euró, ami 2,8 milliárd forintnak felel meg.
Ez is érdekelhet: