Túl nehéz az akkupakk, bár hajtáslánctól függetlenül is évtizedek óta növekszik az autók mérete és tömege.

Nem egyszerű elektromos autónak lenni: a friss hírek szerint egyszerűen túl nehezek a sok autó tárolására tervezett parkolóházaknak, ami miatt újra kell gondolni ezek struktúráját.

Idén ezért a londoni Szerkezetmérnöki Intézet frissítette az útmutatójának mélygarázsokra vonatkozó részét; a dokumentumban részletesen ismertetik mindenféle-fajta garázs és parkoló megépítésének paramétereit.

Az intézmény szerint a járműveink átlagos tömege az 1974-es 1,5 tonnáról 2023-ra közel két tonnára nőtt.

A növekedés okai részben „az elektromos és hibrid autók akkumulátorai, részben pedig az autók méretének növekedése”. Chris Whapples, az útmutató egyik szerzője szerint néhány típus már elérte a három tonnát is. Éppen ezért a kiadvány kitér egyes parkolóházak lehetséges összeomlására is, amit Whapples szerint „figyelembe kell vennünk, de nem szabad túlságosan riogatnunk ezzel.”

Röviden: a következtetésük szerint a legészszerűbb ellenőrizni a parkolóházakat, komolyan venni a karbantartásukat, és ahol szükséges, ott megerősíteni a szerkezetüket.

Mindenesetre a felvetés koránt sem elméleti, ahogy azt bizonyítja is egy, az idén összedőlt New York-i parkolóház esete is.

(Forrás: CNBC, The New York Times, fotó: Unsplash)

Ez is érdekelhet:

Egy holland faluban tilos garázzsal rondítani az utcaképet, de van megoldás

Kiderült, hogy lehet indok a befelé nyíló garázskapura.

Nyolcvan évig autókereskedés volt, közösségi térként született újjá

Lille belvárosában 1938-ban nyitott meg a Garage Peugeot, ami pontosan az volt, aminek hangzik: egy márkakereskedés. Nemrég átalakították, és az autós infrastruktúra helyére közösségi tér került, de a névből és az eredeti szellemiségből is maradt valami.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

A Bugatti Veyron és a Škoda Octavia dizájnerét vették fel az MG-hez

További cikkeink a témában