Túl nehéz az akkupakk, bár hajtáslánctól függetlenül is évtizedek óta növekszik az autók mérete és tömege.
Nem egyszerű elektromos autónak lenni: a friss hírek szerint egyszerűen túl nehezek a sok autó tárolására tervezett parkolóházaknak, ami miatt újra kell gondolni ezek struktúráját.
Idén ezért a londoni Szerkezetmérnöki Intézet frissítette az útmutatójának mélygarázsokra vonatkozó részét; a dokumentumban részletesen ismertetik mindenféle-fajta garázs és parkoló megépítésének paramétereit.
Az intézmény szerint a járműveink átlagos tömege az 1974-es 1,5 tonnáról 2023-ra közel két tonnára nőtt.
A növekedés okai részben „az elektromos és hibrid autók akkumulátorai, részben pedig az autók méretének növekedése”. Chris Whapples, az útmutató egyik szerzője szerint néhány típus már elérte a három tonnát is. Éppen ezért a kiadvány kitér egyes parkolóházak lehetséges összeomlására is, amit Whapples szerint „figyelembe kell vennünk, de nem szabad túlságosan riogatnunk ezzel.”
Röviden: a következtetésük szerint a legészszerűbb ellenőrizni a parkolóházakat, komolyan venni a karbantartásukat, és ahol szükséges, ott megerősíteni a szerkezetüket.
Mindenesetre a felvetés koránt sem elméleti, ahogy azt bizonyítja is egy, az idén összedőlt New York-i parkolóház esete is.
(Forrás: CNBC, The New York Times, fotó: Unsplash)
Ez is érdekelhet: