Csak évekkel később derült ki, hogy a Peugeot egy kabrió kisautóval is meglovagolta volna a retró stílusú modellek divatját. A hatvanas évekbeli 204-est idézte meg a koncepció, ami nem került gyártásba, de a gyári múzeumban megnézheted.
2000-ben a párizsi autószalonon mutatta be a 206-os kupé-kabrió változatát a Peugeot, amivel óriási sikert aratott. A divatos kisautóval modern formában élesztette fel a nyitható keménytetős kabriók megoldását, amit a harmincas években már gyártott a Peugeot. 2008-ig készült a 206 CC, és logikusan a 207 CC-vel váltották le, pedig egy annál stílusosabb utódja is lehetett volna.
Jérôme Gallix vezetésével 2008-ban egy retró stílusú modellcsaládon dolgoztak a Peugeot saját formatervező részlegén.
A 204 Urban Distinctive koncepció, mint a neve is mutatja, a francia márka hatvanas évekbeli kisautóját elevenítette fel. 1965-ben mutatták be az eredeti Peugeot 204-est, amit Battista Pininfarina tervezett, és amiből 1976-ig több mint 1,6 milliót gyártottak.
A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a legnépszerűbb francia autó volt a Peugeot 204,
és ennek formáját elevenítette fel az Urban Distinctive sorozat. A műszaki alapokat a 207-es adta, de a letisztult vonalvezetés, a hűtőmaszkba integrált fényszórók és a karcsú hátsó lámpák egyértelműen a 204-est juttatják eszünkbe. A limuzin és kombi mellett kabriót is terveztek belőle.
2009-ben azonban a Peugeot stílusa más irányt vett, az Urban Distinctive koncepciókat hivatalosan be sem mutatták,
a 206-os evolúciójával született 207-es pedig nem tudta megismételni az elődje sikerét. Most vették csak elő a modern 204-es koncepcióját, amiből a vászontetős kabriót 2024. szeptember 24-ig nézheted meg a Peugeot sochaux-i múzeumában.
Ez is érdekelhet: