Európába biztonságos autót kell csinálniuk, Latin-Amerikába nem muszáj.

A Peugeot 208 korszerű kisautó, már 2012-ben megkapta az ötcsillagos minősítést a Euro NCAP-től. A brazil gyártású 208-asból azonban nem csak az oldallégzsákok hiányoznak, a szerkezeti felépítésük is gyengébb, ami persze a törésteszteken is meglátszik.

A Latin NCAP vezetője szerint ez botrányos magatartás, és egységes előírásokkal kellene rávenni a gyártókat arra, hogy a szegényebb piacokon is kellően biztonságos autókat értékesítsenek.

Az oldalirányú ütközéseknél szerzett két csillag pedig nem is olyan rossz eredmény – mármint a másik vizsgált kocsihoz, a Kia Picantóhoz képest, amely nulla csillagot kapott.

Iszonyúak a mopedautók töréstesztjei

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Max Verstappen 100%-os, Miamiban és a szezon eddigi időmérőin is

Győzelemmel felérő eredmény Ricciardótól a miami sprintfutamon, amit Verstappen nyert meg

További cikkeink a témában