Nyugiban utazik a család és a cuccaik. Apa vezet, és tudja, hogy csak rajta múlik, megnyomja-e a sportgombot.

Volt nálunk korábban a 308 GT ötajtós, kézi váltós benzinese, kedveltük, a nadrágunkból pedig kijött a kosz, szóval minden oké.

A Peugeot GT, amelynek csak a hangszórójában fért el a motorhangja

Azt írtam róla, hogy apakocsi, amit továbbra is tartok, viszont elég nehéz helyzetbe hoztam magam. Most ugyanis itt a 308 GT kombi, dízel, automata, ami még inkább apakocsi, de ez egyrészt hülyén hangzik, másrészt kétszer nem illik elsütni ugyanazt a kifejezést, ami egyébként elsőre sem volt olyan eredeti.

Műszaki részletekről, adathalmazokról szóló autóteszteket nem a Playeren kell keresni: annyit persze érdemes megemlíteni, hogy a kétliteres dízel 180 lóerős, 400 Nm a nyomatéka, 8,4 másodperc alatt ér százra a hatfokozatú automatát kapcsolgatva, és egy kombinál lényeges még a csomagtartó mérete is (óriási, 660 literes, majdnem 1,8 köbméterig bővíthető). Nem véletlenül lett a típus az Év autója, tényleg jól összerakott autó, jó vele menni, mivel pedig a GT sportosabb, de messze nem sportkocsi, jól illik hozzá a nyomatékos dízel, ahhoz pedig az automata. 8,85 millió a dízel GT indulóára, a tesztautó 9,5-re jött ki.

És nagyjából ennyi, meg egy üvegtető, ami főleg a hátsó ülésen utazóknak jelent sokat – a végére is értem, már ha nem akarom ismételni magam arról, hogy kinek való a 308 GT, hogyan próbál mesterségesen vagánynak tűnni, praktikus-e a kevés gombos műszerfal, mit tud az önparkoló rendszer, mire emlékeztet a szuszogó ülés stb.

Ez azért egy kicsit sovány lenne, úgyhogy dúsabb képaláírásokkal igyekszem bizonyítani, nem összecsapni akartam én ezt, de hát ez az autó pontosan ugyanaz a karakter, mint a nem kombi ötajtós, csak más hajtáslánccal.

Az autófotózás amatőrként sem egyszerű. A legjobb egy szilárd burkolatú, nagyobb tér, ahol nem parkolnak, nincs szemét, nem lóg bele mindenféle a képbe, esetleg van valami érdekes, karakteres tárgy a háttérben. Ha ezt megtalálod, akkor már csak erőt kell venni magadon, hogy ne minden autót ugyanott fotózz
A kombiknál semmi nem jelzi jobban az idő múlását, mint az, amikor a létra és a talicska is a szériafelszerelés része lesz
Erátó, Dzsindzser, Sáfrány, Balzsam, Remény, Romárió, Ronaldó, Frodó, Gandalf, Móka, Béke – néhány példa az MTA Nyelvtudományi Intézet által az utóbbi években jóváhagyott utónevek közül. Ezeket tehát gond nélkül adhatod a gyerekednek, a Radiátort viszont nem, az a név elbukott a bizottságon
Hiába csúcsragadozó, az oroszlánra a saját zsákmányállatai is veszélyesek lehetnek, ezért vadásznak inkább csapatban. Elterelik az áldozat figyelmét, közben pedig megtámadják, általában nyakra harapnak
A Peugeot-nak komoly szerepe van az egyik legnevesebb sportkocsi történetében: a 911-es eredetileg 901-es lett volna, de a Peugeot magának tartogatta a 0-s közepű típusneveket. Valahogy azért csak túlélték a németek
Az emberiség rengeteget köszönhet a keréknek. Ha nem találjuk fel több mint ötezer éve, nem csak autók nem lennének úgy, ahogy ma ismerjük, de a „tudja, hol szeret a cápa” mondattal is szegényebbek lennénk
660 literes a csomagtartó, vagyis pontosan be lehetne önteni egy, a nagyobb társasházaknál használt négykerekű, eltolható fedelű szemeteskonténer tartalmát. De nem javasolt
Nem csak foci-Eb és olimpia lesz idén, hanem a Wikipedia szerint 2016-ban várható az első plazmaművelet az első pozitív energiamérlegű magfúziós atomreaktorban
Az ismertebb nyelvek között szinte egyedülálló, hogy két neve is van a vörös színtartománynak. A pirosat inkább az élénk árnyalatra használjuk, a vöröset a mélyebbre, vadabbra, úgyhogy a Peugeot biztosan azt szeretné olvasni itt, hogy sportmódban a műszerek világítása vörös
Huszonkét pályázat érkezett az Akotröszt, vagyis az Autóközlekedési Tröszt által kiírt fantázianév- és logópályázatra, a Volán név és a Volán csiga nyert, így alakult meg 1970-ben a Volán Tröszt és az 1-24 számozású Volán Vállalat
A 2008-as pekingi olimpián megismert Pekingi Nemzeti Stadion, közismert nevén Madárfészek akkora sztár volt, hogy az olimpiai ideje alatt hatmillió olyan tízjüanos bankjegyet nyomtattak, amelyen a Madárfészek volt Mao Ce-tung helyett
Kutatások szerint a magasabb emberek többet keresnek, Ausztráliában majdnem 200 ezer forintnyi a különbség egy 178 és egy 173 centis férfi éves fizetése között. Az ok állítólag az lehet, hogy a magasabb embereket intelligensebbeknek és befolyásosabbnak tartja a társadalom
Az első Sport szelet 1953. augusztus 20-án, a Népstadion megnyitására készült. Csomagolásának diszkoszvető figuráját Szécsényi József diszkoszvetőről mintázták

(Fotó: Féjja Zsolt)

És ezt olvastad már?
A belga Porsche-gyűjtő, akit tuti irigyelni fogsz