Generációk óta a Peugeot 208 és elődjei uralják a kisautó szegmenst, amit jól bizonyít az is, hogy három év alatt közel egymillió darabot adtak el belőle. Most a Peugeot dizájnerei felvarrták a 208-as ráncait, mégha nem is nagyon voltak mit plasztikázni rajta.

Elképesztő menetelés zajlik a Peugeot formatervező részlegén már évek óta és a dögös tanulmányautókkal mutatott jövőkép még ennél is ígéretesebb. A merész és sportos vonalat nagyon érzik most a dizájnerek, akik jelenleg a teljes Stellantis csoporton belül a legemlékezetesebb vonalakat húzzák. Ebből nem maradhat ki a legkisebb és egyben legnépszerűbb modell sem, a Peugeot 208 és elektromos változata, az e-208 sem.

Megújult megjelenéssel, erősebb villanymotorral és nagyobb hatótávval folytatja az e-208.

Minden a Peugeot 205-össel kezdődött, melynek arányait és részleteit idézi a 208-as formaterve, aminek határozott arca a lökhárítókba karmolt függőleges menetfényekkel és a hármas osztású LED-es fényszóróval igazán remekül néz ki. A hangsúlyos sárvédőívek után pedig a lezárás is legalább annyira hatásos, a vízszintes fekete sáv két végén piros fénycsíkok izzanak, közöttük pedig büszke Peugeot felirat olvasható.

Új színek jelentek meg a választékban, így a fekete és fehér mellett kétféle szürke, élénk sárga, piros és kék fényezések is választhatóak a 208-asokhoz. A Peugeot új pajzs alakú logója körül felszereltségtől függően változik a mintázat. Itt is nagyot villantottak a felnikkel, amiknek izgalmas mintázata kiszakad a szokványos kerékagytól futó küllők megszokott sémájából.

Zöld cérnával varrott fekete Alcantara kárpitjával a Peugeot 208 GT Line feltűnően a csúcsot jelenti.

Kitart a Peugeot az i-Cockpit elrendezés mellett, ami annyit tesz, hogy a kis átmérőjű kormány felett, szemmagasságban látható a digitális műszeregység. Igaz, az Active alapváltozat esetében az óracsoport hagyományos, egy kis kijelzővel kiegészítve. A magasabb felszereltségi szinteken azonban tíz hüvelykes képernyőn jelenik meg a szabadon konfigurálható, több nézetet kínáló óracsoport, ami a GT esetében még háromdimenziós is. Hét hüvelykes érintőkijelző helyett 10 hüvelyk átmérőjű jár a jobban felszerelt 208-asokhoz, a menü gyorsgombjai pedig a középső szellőzők alatt találhatóak.

100 és 136 lóerős változatban is elérhető a Peugeot 208 48 voltos mild hibrid rendszerrel szerelt változata, melyhez hatfokozatú duplakuplungos automata váltó csatlakozik. Ezzel a 208-as rugalmasabb és 15 százalékkal takarékosabb is. Ettől függetlenül továbbra is elérhetőek az 1,2 literes, háromhengeres változatok kézi váltóval és mild hibrid rendszer nélkül.

Hasonlóan a Stellantis csoport többi kisautójához, a Peugeot e-208 is megkapta a 156 lóerős villanymotort és az 51 kWh-s akkumulátort, amivel akár 400 kilométer is lehet az elektromos kisautó hatótávja. 100 kW-os töltővel 20-ról 80 százalékra kevesebb, mint 30 perc alatt töltődik fel az e-208.

Ez is érdekelhet:

Dögösebb lett a Peugeot 508-as

Még mindig öröm ránézni a Peugeot csúcsmodelljére.

A Peugeot jövőjét mutatja meg ez az extravagáns koncepcióautó

Az elektromos autók közt ezzel a túrakocsival törne élre a Peugeot.

400 kilométer feletti hatótávot ígér a frissített Peugeot e-2008

Csinosabb és messzebb megy egy feltöltéssel a Peugeot elektromos 2008-asa.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Téli bőrápolás férfiaknak: miért van rá most jobban szükséged, mint valaha?

Itt az a Xiaomi, ami szembeszáll a csúcstelefonokkal

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

További cikkeink a témában
Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért
Hirdetés