Ez a tanulmányautó mutatta meg, hogy milyen lesz a Peugeot 307-es, a Promethee azonban annyira izgalmas, hogy ezek után rendesen csalódás volt a 2001-ben megjelent szériamodell.
Rengeteg célja lehet egy tanulmányautónak, melyek közül valamelyik új technológiát mutat be, más egyenesen a távoli jövőt hozza el, de ilyen koncepciókon szokás megmutatni a márka új formanyelvét is. A 2000-ben bemutatott Peugeot Promethee első ránézésre is a 307-es előfutára, de vannak még rajta ezen kívül is izgalmas részeltek.
Feltűnő elemek a tetőbe nyúló, csepp alakú szélvédő, a nyers fém betétek és a lökhárítóig nyúló hátsó ablak.
Nem kell hozzá túl sokáig nézni a Promethee-t, hogy világos legyen, mennyire sok ötlet tűnt el róla mire egy évvel később megjelent a sorozatgyártású 307-es Peugeot. A fényszórók formája és a hűtőmaszk egyértelmű hasonlóságot mutat a 307-essel, de minden más ponton a koncepció messze érdekesebb. Mintha végül nem a formatervezők és a mérnökök, hanem a pénzügyesek és a biztonsági játékos típusú döntéshozók rajzolták volna át az egész autót.
Egyik oldalt végig tolóajtó van a Promethee-n, a másik oldalon pedig hagyományosan nyíló ajtóval kombinálták. Az egyetlen tolóajtó végül a Peugeot 1007-es kisautón valósult meg, ami sosem lett igazán népszerű, bármennyire is praktikus olykor. A nyers fém betétek a régi faszerkezetes kombikra utal modern formában, de ennek még a 307 SW-n sem maradt nyoma. Teljesen üveg hátsó ajtaja van, mint a 480-as Volvónak, benyúló hátsó lámpával, de az Év Autója díjat nyert 307-esre már ez sem került rá.
Műszerfala akár a 307-esben, minden más pedig sokkal érdekesebb a Promethee-ben.
Nem rugaszkodtak el túlzottan a valóságtól, ami a középkonzolt illeti, hiszen a háromküllős kormány és a hagyományos műszerek éppen olyanok, mint a 307-esben, ahogyan a középkonzol és a navigáció kijelzője is inkább csak színeiben és anyaghasználatában különbözik a koncepcióban. Az utastér többi része azonban teljesen más, mert négy különálló ülése van, integrált biztonsági övekkel és szinte lebegő fejtámlákkal.
Mivel ekkoriban virágkorát élte a dízelmotor, ezért a Promethee-ben is egy 2,0 literes, részecskeszűrővel szerelt turbódízel van, kézi váltóval. A Peugeot tanulmányautója egy izgalmas kompaktot mutat be, tehát éppen az ellenkezőjét annak, ami végül lett belőle.
Ez is érdekelhet: