Három éven belül gyártásba kerül Ferdinand Piech újonnan alapított márkájának elektromos hajtású sportkupéja, aminek a formáját magyar dizájner alkotta.
2019-ben mutatta be első saját autójának prototípusát a Piëch Automotive, és nem véletlenül ismerős a márkanév.
Anton Piëch alapította a céget, akinek az apja Ferdinand Piëch volt, a Volkswagen korábbi megalomániás vezére, a nevéhez olyan költséges projektek fűződnek, mint a Bugatti Veyron és a Volkswagen Phaeton.
Anton Piëch felől nem hallottunk egy ideje, de most bejelentette, hogy elkészült a Mark Zero sorozatgyártásba szánt változata.
A Piëch GT formája nem sokat változott, továbbra is nagyon mutatós túrakocsi, aminek a vonalai az Aston Martint és a Jaguart juttatják eszünkbe, egyébként magyar dizájner, Varga László tervezte.
A klasszikus sportkupé-formavilág alatt modern elektromos technika dolgozik.
A három villanymotor együtt 611 lóerős teljesítményre képes, amivel az 1800 kilogrammos GT csupán 3 másodperc alatt gyorsul százra, és 9 másodpercen belül a kétszázat is eléri. A 75 kilowattórás akkumulátorral 500 kilométeres hatótávot ígérnek.
A 4,43 méter hosszú GT-ben az akkumulátort a kardánalagút helyén és a hátsó tengely felett helyezték el, így lehetett tökéletes a súlyelosztás és maradhatott alacsony az üléspozíció.
Az akkumulátor töltése is villámgyors, csak 8 perc kell a 80 százalékos töltöttséghez, később 5 percre szeretnék leszorítani ezt az időt.
Másban is nagyon ambiciózus a Piëch Automotive, hiszen 2024-ben már sorozatban gyártanák a GT-t,
és abban az évben 1200 példánnyal szeretnének elkészülni. A későbbi tervek közt pedig két további modell, egy sportlimuzin és egy szabadidő-terepjáró bemutatása is szerepel, szintén tisztán elektromos hajtással.