A Pininfarina mostantól nemcsak egy dizájnstúdió neve, hanem egy autómárkáé is, és az első saját modellje a Battista, egy 1900 lóerős, elektromos hajtású szuperautó, amihez a Rimac szállítja a technikát.
Nem kérdés, hogy lenyűgözően néz ki a genfi autószalonon leleplezett Battista, hiszen a Pininfarina nem ment messzire, hogy dizájnert találjon. A nevét Battista Farina, a stúdió alapítója után kapta, aki később a beceneve után vette fel a Pininfarina nevet. Az újdonság szédületesen néz ki, pedig a legérdekesebb része nem is a formája.
A Pininfarina újdonsága a legerősebb olasz autó lesz, ami rendszámot kaphat,
ugyanis 1900 lóerőre és 2300 Nm nyomatékra képes. Az elképesztő számokat tisztán elektromos hajtás produkálja, a technikát a horvát Rimac szállítja, aminek Concept One és C_Two szuperautóiról már tudjuk, hogy eszméletlenül gyorsak.
A Battista is simán legyorsulja a jelenlegi Teslákat,
kevesebb, mint két másodperc alatt rajtol százra, és a háromszázat is eléri tizenkét másodperc alatt. A végsebessége 350 km/óra, és az akkumulátora is figyelemreméltó. 120 kilowattórás, amit villámtöltéssel 40 perc alatt lehet 80 százalékra tölteni, a hatótávja 450 kilométer.
Már fogadják a megrendeléseket, az Automobili Pininfarina összesen 150 darabot készít a szuperautóból,
amiket egyenletesen osztanak el: 50-50 példány kerül az Egyesült Államokba, Ázsiába és a Közel-Keletre, valamint Európába. Csak a legtehetősebb gyűjtők gondolkodhatnak rajta, hiszen az ára 1,75 és 2,2 millió euró közötti.