Sokan álmodoznak arról, hogy a kerti fészerben felbukkan egy elfeledett veterán, de ezekben ritkán szerepelnek különböző poros kupacokban álló alkatrészek, a foszló beltér és a rengeteg rozsda. Ennek ellenére ez a patinás 356-os Porsche pontosan olyan, amilyet bárki szívesen megmentene.

1948-ban kezdték el gyártani a Porsche első modelljét az ausztriai Gmündben, de a 356-os megrendeléseinek teljesítéséhez nem volt elég a kis műhely, hanem rendes üzem kellett, ezért a cég elköltözött Stuttgartba, ahol ma is működik. A kezdetben még osztott első szélvédős karosszériák a Karosserie Reutternél készültek, majd később frissítették hajlított ablakra.

1953. november 3-án készült el ez az ezüst fényezésű 356-os Porsche, melyet újonnan egy müncheni márkakereskedésbe szállítottak.

Eredetileg 1,5 literes, négyhengeres, léghűtéses bokszermotorral szerelték, de amikor a 80-as évek elején Amerikába szállították, akkor már 1,3 literes motor volt benne. Már akkor is azonnal restaurálásra küldték az autót, melyről rengeteg számla van a dokumentációjában. Tulajdonosa azonban soha nem ért a projekt végére, mert eladta a 356-ost, amikor a görögországi Athénba emigrált. Nem jutott messzebbre az sem, aki átvállalta a felújítandó sportautót 1992-ben.

Állapota azóta pedig pont úgy alakult, ahogyan a garázsban felejtett autóké az évtizedek alatt, tehát az akkoriban újnak ható fényezés megkopott, a gumik laposra eresztettek és a beltér is megviselt már.

Ezzel együtt azonban remekül áll a patina a korai 356-os Porschénak, mely jóval több egy átdolgozott Bogárnál.

Felépítése egyértelműen a Volkswagen Bogárhoz nyúlik vissza a farmotorral, de nemcsak az Erwin Komenda által tervezett karosszéria különbözik, hanem az alváz és a motor is. 1972 szeptemberében egy interjúban maga Ferry Porsche mondta, hogy az alapötletet kompresszoros VW Bogár kabriója adta.

Motorja ugyan nincs az autóban, de a garázsban ott porosodik több alkatrész is, így csak egy elszánt gyűjtő és egy értő restaurátor kell hozzá, a rengeteg pénz mellett. Segítségnek pedig ott vannak a korabeli vaskos könyvek, részletes összeszerelési és műszaki leírásokkal.

Ez is érdekelhet:

Gyönyörű a mexikói versenyt idéző 911 kabrió

1952-ben egy kék 356 kabrió indult a mexikói Carrera Panamericana versenyen, aminek hetvenedik évfordulójára készült el a versenygépet idéző 911-es.

70 év után újra megépítették a legelső Porschét

Az eredeti 356-ost már nem lehetett visszaállítani, ezért építettek egy újat.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

„A Red Bullnál most eléggé mérgező a környezet”

Tényként állítják, hogy a Haas leigazolt egy pilótát Hülkenberg helyére

Még a Ford Mustang GTD is lehet durvább!

További cikkeink a témában