Sokan álmodoznak arról, hogy a kerti fészerben felbukkan egy elfeledett veterán, de ezekben ritkán szerepelnek különböző poros kupacokban álló alkatrészek, a foszló beltér és a rengeteg rozsda. Ennek ellenére ez a patinás 356-os Porsche pontosan olyan, amilyet bárki szívesen megmentene.

1948-ban kezdték el gyártani a Porsche első modelljét az ausztriai Gmündben, de a 356-os megrendeléseinek teljesítéséhez nem volt elég a kis műhely, hanem rendes üzem kellett, ezért a cég elköltözött Stuttgartba, ahol ma is működik. A kezdetben még osztott első szélvédős karosszériák a Karosserie Reutternél készültek, majd később frissítették hajlított ablakra.

1953. november 3-án készült el ez az ezüst fényezésű 356-os Porsche, melyet újonnan egy müncheni márkakereskedésbe szállítottak.

Eredetileg 1,5 literes, négyhengeres, léghűtéses bokszermotorral szerelték, de amikor a 80-as évek elején Amerikába szállították, akkor már 1,3 literes motor volt benne. Már akkor is azonnal restaurálásra küldték az autót, melyről rengeteg számla van a dokumentációjában. Tulajdonosa azonban soha nem ért a projekt végére, mert eladta a 356-ost, amikor a görögországi Athénba emigrált. Nem jutott messzebbre az sem, aki átvállalta a felújítandó sportautót 1992-ben.

Állapota azóta pedig pont úgy alakult, ahogyan a garázsban felejtett autóké az évtizedek alatt, tehát az akkoriban újnak ható fényezés megkopott, a gumik laposra eresztettek és a beltér is megviselt már.

Ezzel együtt azonban remekül áll a patina a korai 356-os Porschénak, mely jóval több egy átdolgozott Bogárnál.

Felépítése egyértelműen a Volkswagen Bogárhoz nyúlik vissza a farmotorral, de nemcsak az Erwin Komenda által tervezett karosszéria különbözik, hanem az alváz és a motor is. 1972 szeptemberében egy interjúban maga Ferry Porsche mondta, hogy az alapötletet kompresszoros VW Bogár kabriója adta.

Motorja ugyan nincs az autóban, de a garázsban ott porosodik több alkatrész is, így csak egy elszánt gyűjtő és egy értő restaurátor kell hozzá, a rengeteg pénz mellett. Segítségnek pedig ott vannak a korabeli vaskos könyvek, részletes összeszerelési és műszaki leírásokkal.

Ez is érdekelhet:

Gyönyörű a mexikói versenyt idéző 911 kabrió

1952-ben egy kék 356 kabrió indult a mexikói Carrera Panamericana versenyen, aminek hetvenedik évfordulójára készült el a versenygépet idéző 911-es.

70 év után újra megépítették a legelső Porschét

Az eredeti 356-ost már nem lehetett visszaállítani, ezért építettek egy újat.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
31% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
69% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.