Minden idők legerősebb 718 Caymanja lett az új GT4 RS, és a négyliteres szívómotorral szerelt Porsche más tulajdonságai miatt is egy közútra engedett versenyautónak tűnik.

Csak azért nem óriási meglepetés a 718 Cayman GT4 RS érkezése, mert a Porsche már korábban elárulta, hogy a csúcsmodellen dolgozik, mi több, meg is mutatta az alig álcázott újdonságot, és az is kiderült, hogy milyen kört ment a Nordschleifén. A belépőszintnek szánt 718 Cayman kínálatában most először jelenik meg a Rennsportot jelentő RS változat.

A méretcsökkentett turbós motorok korában már a 718 Cayman GT4 is fantasztikus volt a négyliteres, hathengeres szívómotorjával és a 420 lóerős teljesítményével, az RS pedig egy jó nagy lépéssel megy tovább.

A hétfokozatú PDK váltóval szerelt csúcsmodell kereken 500 lóerőre képes és 450 Nm a maximum nyomatéka.

A kilencezres fordulatszámig forgatható szívómotorral a 718 Cayman GT4 RS-nek 3,4 másodperc kell csak, hogy elérje a százas tempót,

fél másodperccel kevesebb, mint a GT4-nek, és a háromszázat meghaladó végsebessége is nagyobb lett, 302 helyett 315 km/órára képes. A jobb menetteljesítményekhez természetesen a futóművet is átdolgozták.

A Porsche rajongók külsőre is könnyen megkülönböztetik a GT4 RS-t a többi 718 Caymantól.

A hátsó oldalablak helyére légbeömlő került, légkilépőt vágtak az első sárvédőkre, és az aerodinamika is fejlettebb. A versenyautós hátsó szárny a 911 GT3 RS-ről lehet ismerős, és 25 százalékkal nagyobb leszorítóerőt biztosít, mint a GT4-en.

A szénszálas anyagból készült sárvédőnek, a kevesebb zajszigetelő anyagnak és a vékonyabb hátsó üvegeknek is köszönhető, hogy az RS mintegy 35 kilogrammal könnyebb a GT4-nél.

A Porschénél minden grammot megfogtak, ennek a jele, hogy behúzóval helyettesítik a kilincseket, és a tárolórekeszek helyére háló került.

A vásárlók további opciók közül választhatnak, például a Weissach csomag titánból készült bukókeretet és kipufogórendszert, valamint még több szénszálas anyagból készült elemet tartalmaz, ezen kívül 20 colos magnézium kerekek és a versenyautó-változat Clubsport is elérhető.

Az RS ára sem semmi, a 154 ezer eurós GT4-hez képest 222 ezer euróba kerül.

Ez is érdekelhet:

A legdurvább léghűtéses Porsche 911 a GT2 Evo

Két alig használt példányt mutatunk a 11-ből.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés