Állítható felfüggesztéssel és több leszorítóerővel hatásosabb fegyver az ezredmásodpercek ellen a Manthey Racing cuccaival felszerelt Porsche 718 Cayman GT4 RS, amit a Nürburgringen bizonyítottak be.

Nem, a Manthey Racing egy cseppet sem olyan, mint a többi tuningcég. Sőt, talán zokon is veszik, ha valaki egyszerű tuningcégként kezeli a vállalatot, mert a Porschék tökéletesre csiszolásával foglalkozó vállalat nem a teljesítményt növeli, hanem a versenyképességet, és ez hatalmas különbség.

Itt nem a hangzatos katalógusadatok beszéltek, hanem az autó tűpontos kezelése és a köridők.

Abban az értelemben érintetlenül hagyták a Porsche 718 Cayman GT4 RS-t, hogy a Manthey Racing autójában is pontosan az a 4,0 literes, szívó hathengeres bokszermotor van, amivel a gyártósorról legurult. Nem is nagyon kell tovább hergelni, hiszen a 9000-ig forgó, hegyes sportmotor 500 lóerőt és 450 Nm nyomatékot üvölt ki magából.

Igazítottak azonban a futóművön, így a GT4 RS alatt már minden paraméterében állítható lengéscsillapítók kerültek és a rugózáson is reszeltek. Ezek a változások ugyan nem befolyásolják drámaian a 3,4 másodperces gyorsulást 100-ra vagy a 315 km/órás végsebességet, ellenben a vezethetőséget és az úttartást élesebbé teszi. Az acél fékcsövekkel a nyomáspontja is jobban érezhető, valamint a nagy teljesítményű fékbetétekkel fáradhatatlanul bírja a pályanapot is.

6,179 másodperccel gyorsabb a Manthey Racing csomaggal felszerelt Porsche 718 Cayman GT4 RS, mint a gyári.

Ez annyit jelent, hogy a Nordschleife 20,8 kilométeres körén 7 perc 03,121 másodperc alatt szaladt körbe. Részben a futóműnek köszönhetően, de nagy szerepe volt ebben az aerodinamikai elemeknek is, melyek közül a hátsó szárny 85 milliméterrel szélesebb és a formája nagyobb leszorítóerőt generál a hátsó tengelyen. Amikor a hátsó szárnyat Performance pozícióba állítják, akkor 200 km/óránál 89-ről 169 kilogrammra nő a leszorítóerő. Különböző kisebb elemeket és szénszálas diffúzort is szereltek a GT4 RS-re.

Jörg Bergmeister tizennyolc fok alatti hőmérsékletnél kezdte meg a mért kört, melyet utcán is használható Michelin Pilot Sport Cup 2 R gumikon futott meg a Porsche.

Ez is érdekelhet:

A 718 Spyder RS a legjobb Porsche

Könnyű, erős, gyors, élvezetes.

Csalt a Honda a Nürburgringen! Kit érdekel?!

Vélemény: kár hajszolni az elérhetetlent, ha autózni is lehet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés