Nagyobb motorral, ütősebb erővel, hibrid hajtással, aktív aerodinamikával és több pixellel a műszerfalán itt a megújult Porsche 911-es.
Egyértelműen azoknak a formatervezőknek jut a legnehezebb feladat, akik a Porsche 911-esen munkálkodnak, hiszen ennél az autónál nincs helye a tüzes revolúciónak, csak a finom evolúciónak. Egészen más a helyzet a hajtást tervező mérnökökkel, akik most sportos hibridet csináltak a 911 GTS-ből.
Ha valahol nincs helye hibának, akkor az a 911-es, hiszen a Porschénál vallási szintű a rajongás.
Biztosan nem marad szó nélkül, hogy a T-Hybrid hajtással együtt a Porsche 911-ből eltűnt a kézi váltó opciója, így a klasszikus vezetés kedvelőinek legalább egy pedálnyi hiányérzete lesz a megújult sportautó kapcsán. A nagy energiasűrűségű 1,9 kWh-s akkumulátor az autó orrában van. A plusz súly miatt azonban nem kell aggódni, a hibrid rendszerrel csak 50 kilogrammal nehezebb a korábbi GTS-nél.
Ellentétben a Carrera modellek 3,0 literes biturbó motorjával, a T-Hybrid GTS-be egy újonnan fejlesztett 3,6 literes, hathengeres bokszermotor kerül. A motorhoz nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó csatlakozik, melynek házába egy 40 kW-os és 150 Nm nyomatékú villanymotort integráltak.
Két turbófeltöltő helyett már csak egy van a GTS-ben, de annak lapátkerekei közé beszorítottak egy villanymotort is. Az elektromosan felpörgetett turbóval olyan nagyszerű lett a gázreakció, mintha egy nagyobb lökettérfogatú szívómotor lenne. Amikor pedig csak a kipufogógáz forgatja a turbó lapátkerekét, akkor a villanymotoron keresztül akár 11 kW energiát termel.
Amíg a hagyományos Porsche 911-eseken a lökhárítóban szabadon áramlik a levegő a hűtőkhöz, addig a GTS modelleken függőleges aktív lamellák nyitnak és zárnak annak megfelelően, hogy mekkora a hajtás hűtési igénye. Alapfelszereltség az összkerék-kormányzás és a 48 voltos rendszerrel működő aktív kanyarstabilizátor (PDCC) is.
Hibrid rendszer nélkül a 3,6 literes motor 485 lóerős és 570 Nm nyomatéka van, a rendszerteljesítmény viszont 541 lóerő és 610 Nm csúcsnyomaték. Ezzel az 1,6 tonnás sportautó 3 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 312 km/óra a végsebessége.
Reszeltek a Porsche 911 Carrerán is, melynek 3,0 literes bokszermotorja a korábbi GTS turbófeltöltőit és a Turbo modellekben használt intercoolert kapta meg. Ez a hathengeres benzinmotor 394 lóerős teljesítményét 7500-as fordulaton adja le, a csúcsnyomatéka pedig 450 Nm. Az 1520 kilogrammos 911 Carrera Coupé 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra (Sport Chrono csomaggal) és 294 km/óra a végsebessége.
Egyetlen analóg műszer van a Porsche 911-esben, a középen trónoló stopper.
Gyönyörű volt a középre helyezett klasszikus fordulatszámmérő, de sajnos ettől is búcsút kell intenünk, helyette egy 12,6 colos ívelt kijelzőn jelenik meg az tradicionális ötórás műszeregység, vagy akár a navigációs rendszer képe. A központi érintőképernyő 10,9 colos és a frissebb fedélzeti rendszerrel együtt jobb a telefonintegráció és alapból benne vannak a fontosabb zenelejátszó applikációk.
Eddig is csak 2+2 üléses volt a 911-es, de mostantól alapból csak kétüléses a 911. Továbbra is kupé, kabrió és targa verzióban elérhető a Porsche legendás sportautója, melynek történetében újabb izgalmas fejezet kezdődik a hibrid GTS-sel. Erősebb, gyorsabb, hatékonyabb és okosabb lett a Porsche 911-es, de ez már így megy hatvan éve.
Ez is érdekelhet: