Nagyobb motorral, ütősebb erővel, hibrid hajtással, aktív aerodinamikával és több pixellel a műszerfalán itt a megújult Porsche 911-es.

Egyértelműen azoknak a formatervezőknek jut a legnehezebb feladat, akik a Porsche 911-esen munkálkodnak, hiszen ennél az autónál nincs helye a tüzes revolúciónak, csak a finom evolúciónak. Egészen más a helyzet a hajtást tervező mérnökökkel, akik most sportos hibridet csináltak a 911 GTS-ből.

Ha valahol nincs helye hibának, akkor az a 911-es, hiszen a Porschénál vallási szintű a rajongás.

Biztosan nem marad szó nélkül, hogy a T-Hybrid hajtással együtt a Porsche 911-ből eltűnt a kézi váltó opciója, így a klasszikus vezetés kedvelőinek legalább egy pedálnyi hiányérzete lesz a megújult sportautó kapcsán. A nagy energiasűrűségű 1,9 kWh-s akkumulátor az autó orrában van. A plusz súly miatt azonban nem kell aggódni, a hibrid rendszerrel csak 50 kilogrammal nehezebb a korábbi GTS-nél.

Ellentétben a Carrera modellek 3,0 literes biturbó motorjával, a T-Hybrid GTS-be egy újonnan fejlesztett 3,6 literes, hathengeres bokszermotor kerül. A motorhoz nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó csatlakozik, melynek házába egy 40 kW-os és 150 Nm nyomatékú villanymotort integráltak.

Két turbófeltöltő helyett már csak egy van a GTS-ben, de annak lapátkerekei közé beszorítottak egy villanymotort is. Az elektromosan felpörgetett turbóval olyan nagyszerű lett a gázreakció, mintha egy nagyobb lökettérfogatú szívómotor lenne. Amikor pedig csak a kipufogógáz forgatja a turbó lapátkerekét, akkor a villanymotoron keresztül akár 11 kW energiát termel.

Amíg a hagyományos Porsche 911-eseken a lökhárítóban szabadon áramlik a levegő a hűtőkhöz, addig a GTS modelleken függőleges aktív lamellák nyitnak és zárnak annak megfelelően, hogy mekkora a hajtás hűtési igénye. Alapfelszereltség az összkerék-kormányzás és a 48 voltos rendszerrel működő aktív kanyarstabilizátor (PDCC) is.

Hibrid rendszer nélkül a 3,6 literes motor 485 lóerős és 570 Nm nyomatéka van, a rendszerteljesítmény viszont 541 lóerő és 610 Nm csúcsnyomaték. Ezzel az 1,6 tonnás sportautó 3 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 312 km/óra a végsebessége.

Reszeltek a Porsche 911 Carrerán is, melynek 3,0 literes bokszermotorja a korábbi GTS turbófeltöltőit és a Turbo modellekben használt intercoolert kapta meg. Ez a hathengeres benzinmotor 394 lóerős teljesítményét 7500-as fordulaton adja le, a csúcsnyomatéka pedig 450 Nm. Az 1520 kilogrammos 911 Carrera Coupé 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra (Sport Chrono csomaggal) és 294 km/óra a végsebessége.

Egyetlen analóg műszer van a Porsche 911-esben, a középen trónoló stopper.

Gyönyörű volt a középre helyezett klasszikus fordulatszámmérő, de sajnos ettől is búcsút kell intenünk, helyette egy 12,6 colos ívelt kijelzőn jelenik meg az tradicionális ötórás műszeregység, vagy akár a navigációs rendszer képe. A központi érintőképernyő 10,9 colos és a frissebb fedélzeti rendszerrel együtt jobb a telefonintegráció és alapból benne vannak a fontosabb zenelejátszó applikációk.

Eddig is csak 2+2 üléses volt a 911-es, de mostantól alapból csak kétüléses a 911. Továbbra is kupé, kabrió és targa verzióban elérhető a Porsche legendás sportautója, melynek történetében újabb izgalmas fejezet kezdődik a hibrid GTS-sel. Erősebb, gyorsabb, hatékonyabb és okosabb lett a Porsche 911-es, de ez már így megy hatvan éve.

Ez is érdekelhet:

Élesre fent tömény elegancia a Porsche 911 S/T

Kilencezerig forgó sportmotorral, kézi váltóval és csodálatos részletekkel itt a 911 S/T, a Porsche valódi álomautója.

Gyönyörű 911-essel tiszteleg Le Mans előtt a Porsche

1951 óta vesz részt a 24 órás futamon a Porsche, ezzel a limitált szériás 911 GTS-sel emlékeznek rá.

Ahová a Porsche 911 Dakar megy, ott nincs szükség utakra

Emelt hasmagassággal, ralis beállításokkal és terepgumival ront rá a járatlan utakra a Porsche 911 Dakar.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés